Am în cartier, la 2 paşi de scara blogului, un magazin cu produse de curăţenie. Un domn şi o doamnă muncesc acolo de ani buni şi fac faţă concurenţei cu vreo 3 Mega Image-uri, un Kaufland şi alte magazine de cartier. Pe lângă produsele greu de găsit pe care le aduc şi preţurile destul de bune, oamenii mai au un atu: ştiu să facă client service. Şi nu zic vânzare, ci chiar client service. Am fost la ei acum vreo 3 luni după un plic de Mr. Muscle. Mi-au pus câteva întrebări și au făcut un adevărat plan de desfundare a chiuvetei de la baie. Mi-au zis ca prima oară să încercăm cu un plic, apoi dacă mai e nevoie să vin şi să iau o soluţie specială. Am luat plicul, am cam rezolvat problema şi gata.
Ieri m-am gândit să dau cu ceva şi la celelalte scurgeri, pentru că mi se părea că nu se scurge cum trebuie şi pentru că #gospodar. M-am dus la același magazin, le-am spus oamenilor că vreau plicuri şi, după ce le-am zis că am mai luat de la ei și a fost OK mi-au prezentat vreo 3-4 soluţii mai bune, cu eficientizarea costurilor și tot ce trebuie.
Iar la final doamna mi-a zis ca mi-ar fi putut vinde plicurile, dar peste câteva luni aș fi venit iar, pe când soluţia recomandată o să-mi ajungă mai mult.
Și oamenii au mereu magazinul plin, nu pentru că ar vinde super ieftin, ci pentru că la supermarket nu stă nimeni să îţi dea toate detaliile astea. Dar pentru astfel de abordare ai nevoie de oameni care să priceapă cât de importantă e relaţia cu clientul, mai ales când tot venitul familiei depinde de asta.
8 comentarii. Leave new
Sunt tare interesata de solutia recomandata, am aceeasi problema, sunt client fidel Mr. Muscle si da dependenta intradevar 🙂
Merci!
La supermarket vanzarea este datorita brandului, daca pleaca un client vin trei, nu e pierdere, pe cand la un magazin de cartier un client pierdut se simte la incasari.
Imi aduc aminte de o intamplare la un fost magazin mic.ro (5-6 ani in urma) am intrat sa iau o punga cu malai, vanzatorul a venit la mine si m-a intrebat ce doresc:
– Malai, unde gasesc?
– Aici, aratandu-mi raftul.
Erau 3-4 pungi de la producatori diferiti, nu-s consumator de mamaliga doar ocazional si se ivise ocazia in acea zi.
– Care-i diferenta intre acestea, am intrebat.
A saltat din umeri, nestind ce sa-i spuna
– Inteleg, doar de pret si ne-am zambit. Am ales o punga oarecare si am mers la casa sa o achit.
Ar fi fost bine daca mi-ar fi dat ceva detalii, care face mamaliga mai buna, chiar daca nu incercase dar arata ca a citit macar pungile.
Asa se intampla si cu restul brandurilor, alegi produsul fie ca-i ieftin, fie ca-i la promotie, fie ca-i scump si atunci, zica-se ar fi bun.
Confirm, cunosc magazinul si sunt client fidel.
Produsele Zewa sunt la super pret, detergentii la fel, iar servirea = ireprosabila.
Recomand.
Pai nu ne zici si unde e magazinul? Daca sunt prin zona ma pot opri la oamenii astia sa imi iau ce-mi trebuie prin casa, chiar vreau sa conntribui si eu si sa le sustin businessul.
E prin Tei 🙂
Pe bune??? :))) Sugerez sa editezi articolul si sa lasi doar „la mine in cartier” si sa zici unde doamne iarta-ma e magazinul ala. Esti antreprenor si tu, cum ar fi sa iti laude cineva pravalia si sa nu spuna care e :))))
Dacă tu stai în Berceni şi magazinul ăsta e în Tei vii în Tei să îţi cumperi produse de curăţat doar pentru că au vânzători mişto? 🙂
Nu, clar ca nu o sa fac asta. Insa eu alerg toata ziua prin oras. Mai mult, din intamplare chiar locuiesc foarte aproape. Am si eu o afacere si stiu ca orice client nou conteaza, orice ajutor si recomanare conteaza. Am insistat pentru aceasta idee. Over and out.