De câteva luni au introdus şi la Carrefour Veranda o mică zonă în care există 4 case în regim self-checkout. Abia acum câteva săptămâni le-am încercat, pentru că eu ajung la cumpărături seara, în timpul săptămânii, aşa că e destul de liber la case. Practic, în ziua respectivă puteam să merg la un casier care era liber, dar am ales să merg pe mâna robotului. 

Sistemul este extrem de simplu, probabil cel mai simplu pe care l-am văzut eu până acum. Există un „soldăţel” alcătuit din ecran, cititor de coduri de bare şi POS, iar lângă el e o casă de marcat care scoate bonul. Clientul scanează produs după produs în timp ce le pune pe o masă alăturată, iar la final alege de pe ecran metoda de plată. Eu am plătit doar cu cardul, dar cred că se poate plăti şi cash. Pentru plata cu cardul atingi POS-ul, pentru plata cash n-am văzut vreo zonă în care să introduci banii, aşa că cel mai probabil trebuie să achiţi la casa de supraveghere.

Lângă cele 4 case self-checkout există un supraveghetor care îi ajută pe clienţii care nu se pricep, şi care probabil că poate să şi încaseze sumele cash. Terminalul ştie să încaseze inclusiv o plată parţială cu cardul, iar toată interfaţa este extrem de clară.

Mi-ar plăcea să existe cât mai multe de astfel de case, aş fi cu 50% mai calm la cumpărături. Pentru că de cele mai multe ori mă enervez fix la zona caselor de marcat, unde e nevoie să interacţionez cu diverşi cetăţeni şi cu casiere aflate pe final de program care se mişcă în reluare.

Dar nu-i nimic, în 10-15 ani vor fi înlocuite de roboţi probabil.

8 comentarii. Leave new

  • Cu ce „cetateni” interactionezi la coada la supermaket? Eu n-am treaba cu lumea de la coada, imi pun alea pe banda si imi vad de treaba mea. Cu casierul la fel, schimb doua vorbe de complezenta (raspund la salutul omului, daca e cazul) si atat. Nu mi se pare atat de deranjanta „experienta” cumparaturilor din supermarket.

    Răspunde
  • Păi mi se întâmplă frecvent să dau de idioţi care se duc să-şi schimbe produsele în timp ce toată coada aşteaptă, sau de unii care încearcă să se bage în faţă, sau de diverşi cetăţeni care se împing cu căruciorul în tine de parcă ar termina mai repede aşa etc.

    Răspunde
  • Andrei Serbanescu
    noiembrie 10, 2018 8:17 am

    Păi și ce te face sa crezi că asta nu se va întâmpla și la casele astea? E ok acum doar pentru că prea puțini se duc spre ele.

    Răspunde
    • Heh. Nu. În acest moment sunt 50-60 de case de marcat la un magazin mare, dar, din lipsă de personal/eficientizare de costuri se folosesc doar o treime în majoritatea timpului. Imaginează-ți un magazin în care vor mai fi doar 10 casieri și 100 de case self-checkout (intră cam 4 case S-C în spațiul a 2 case normale). Toate disponibile în permanență. Ce cozi vor mai fi atunci?

  • Si uite asa creste somajul si profitul.La ssta nu se gandeste nimeni.Niciodata nu am sa fac ceva cu un robot daca o pot face cu un om.Da, platesc cu cardul, da, folosesc aplicatii de telefon dar daca pot merg pe mana omului.

    Răspunde
    • Este inevitabil să se întâmple asta. Se vor crea alte joburi. Era un studiu care spunea că, în 2030, 85% dintre joburile existente vor fi unele noi, care încă nu s-au inventat.

  • Dacă economia s-ar dezvolta cum trebuie, n-am avea probleme cu șomajul. Uită-te la americani, au supermarketuri complet automatizate și totuși șomaj de doar 3,7%.

    România nu are o problemă cu șomajul, ci cu lipsa forței de muncă. Noi importăm muncitori din străinătate.

    Răspunde
  • Băiatul sau fata care supraveghează casele automate e acolo și în cazul în care iei un produs băgat în recipientele securizate de plastic.

    Dar stai liniștit, dacă acum te enervezi de casieri lenți, peste 10-15 ani te vei enerva de clienți care scanează și mai lent :))

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu