Exclusiv! ŞOC! Breaking news! În România se munceşte!

Vineri am fost în vizită la Uzinele de la Mioveni la invitaţia Automarket.ro şi Dacia. Meşter a organizat o echipă de şoc compusă din Make (de la mariusmatachepunctro), Doru Panaitescu, Andra Zaharia, Piticu, Dan Dragomir şi nu în ultimul rând Răzvan Baciu.

După ce am plimbat nişte Dustere pe autostradă şi m-am lămurit că dieselul e varianta optimă pentru maşina asta, am intrat să vizităm gigantica platformă industrială Dacia. Care are (aproape) 3 milioane de km metri pătraţi, 15.000 de angajaţi, mai multe cantine, e împărţită în uzine cu roluri bine definite şi e un fel de orăşel autonom cu tot cu radare, maşini de transport şi chiar taxiuri (cu care circuli gratuit în interiorul uzinei).

Dintre lucrurile foarte interesante pe care le-am aflat vineri:

  • – fiecare Dacie are 5 litri de carburant în rezervor în momentul în care pleacă din fabrică (n-am reuşit să aflu şi de la cine e carburantul respectiv)
  • – există şi Dacii care au cutie automată, doar pentru export, cea pe care am văzut-o noi mergea în Maroc.
  • – la Uzinele Dacia se lucrează în 3 schimburi! Cred că e una dintre puţinele uzine din ţară în care se lucrează la foc continuu. Şi vorbesc aici de locurile în care se produce ceva, nu de servicii. Cred că nici pizza nu prea se face în 3 schimburi.
  • – totul e automatizat la maxim astfel încât uzina şi-a înjumătăţit numărul angajaţilor comparativ cu 1989.
  • – zilnic în parcul auto intra şi ies 1400 de maşini (dacă am reţinut corect); asta înseamnă 700 de maşini care pleacă la clienţi şi 700 de maşini care vin din fabrică
  • – producţia e de 63 de Dacii pe oră, adică 1 maşină pe minut. Cu tot ce înseamnă asta: piese, motor, asamblare etc.
  • – se lucrează în paralel la toate modelele de Dacie: Logan, Sandero, Sandero Stepway, MCV, Duster şi utilitarele; asta înseamnă o muncă în plus la sistemul de automatizare – sunt caroserii diferite, tipuri de echipări diferite, motoare care nu se potrivesc… practic vreo 7-8 modele pe aceeaşi bandă de producţie.

La final am făcut puţin offroad cu Dusterele, dacă tot le luasem de la Bucureşti. Şi le-am nămolit cât să ne distrăm. Eu am urcat în premieră câteva dealuri, ceva lejer după cum mi-a zis Doru ulterior. Dusterul nostru benzinar s-a descurcat admirabil. Totuşi, alegeţi diesel.

Şi pentru că a fost cu noi Răzvan “Videoman” Baciu, avem şi filmare de la faţa locului :D Enjoy!