timisoreana_01

Brandul Timişoreana e o bună parte din istoria Timişoarei şi un element semnificativ în poziţionarea actuală a oraşului. Nu poţi să nu te gândeşti la bere când vorbeşti de oraş, aproape că e un bun local. Iar timişorenii se mândresc cu berea lor.

Însă cu adevărat important e că Timişoreana a ales să mizeze pe tradiţie în comunicare, lucru care nu s-a întâmplat cu brandul Gambrinus, de exemplu. Vorbim de două branduri apărute înainte de Războiul de Independeţă care însă sunt tratate diferit. Primul e tratat cu respect, cel de-al doilea a ajuns un low-cost deşi merita mai mult.

Dincolo de berea bună şi comunicarea potrivită (despre care am mai scris), Timişoreana tratează cu respect şi oamenii din oraş. În special cu ajutorul celor două localuri “Curtea Berarilor” dar şi prin desele acţiuni de tip “porţi deschise”. Iar în interiorul fabricii accentul este pus tot pe tradiţie, pe diversele etape prin care a trecut fabrica, pe utilajele folosite în trecut.

Noi ne-am bucurat de experienţa completă, cu vizită la fabrică şi la cele două Curţi ale Berarilor, iar toate mesajele pe care le-am văzut erau în aceeaşi direcţie. Cam ceea ce în Vest e normă. Totul branduit, ospătari îmbrăcaţi în costume care să te introducă într-o anumită atmosferă, mobilier şi decoruri la fel.

Din câte am înţeles a fost o muncă titanică de documentare pentru tot ce a ţinut de amenajarea celor două berării, iar căutarea de obiecte din trecutul fabricii continuă. Au viziune cei care au pe mână brandul şi cred că asta o să se vadă mulţi ani de-acum încolo.

Nişte poze de la fabrică găsiţi aici.

Acest proiect este realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara.

Branduri participante: TimișoreanaCramele RecașArsenal ParkBC Timba TimișoaraREC Universitatea de Vest Timișoara, ACS Poli Timișoara.

Parteneri de mobilitate: Peugeot România.

Parteneri: PRbetaAsociaţia Timișoara Capitală Culturală EuropeanăPorsche TimișoaraAmvestRestaurant Belvedere.