Când eram mic, aveam impresia că Guinness e un fel de Cola cu ceva mai multă spumă. Pe urmă am mai crescut şi am descoperit berea 😀 Mult mai târziu am descoperit reclamele la bere şi mi-au plăcut asta, asta şi asta.

Toate cele trei branduri mi se pare că au avut mereu curaj, au inovat, au fost altfel. Guinness e un brand aparte, care reuşeşte mereu să surprindă. Mi-au plăcut foarte mult spoturile care aveau ca mesaj “Good things come to those who wait” (mai ales ăsta şi ăsta), îmi place atmosfera din puburile Irish, îmi place muzica lor. Chiar, aţi observat că mai toate puburile irlandeze din Bucureşti sunt sponsorizate de Guinness? 

Şi pentru că Guinness e un brand asociat de consumatori cu Cartea Recordurilor (de-aia îi zice Guinness World Records), Irlanda şi prietenii, s-au hotărât să mai pună de un record care să le includă pe toate, cu ocazia St. Patrick’s Day (sfântul Patrick fiind protectorul Irlandei). Guinness vrea ca 17 martie să fie “The Friendliest Day of the Year“. Şi fac asta printr-un party uriaş, desfăşurat în mai toate puburile irlandeze din lume, în încercarea de a înregistra un record de participanţi. În perioada 14-17 martie au loc în România petreceri dedicate The Friendliest Day of the Year, în vreo 32 de oraşe. Cu spiriduşi, irlandezi, mult verde şi bere Guinness.

După cum vedeţi, în dreapta a apărut un banner. Linkul duce către pagina de înscriere la Friendliest Day of the Year. Numărul de oameni înscrişi tot creşte şi va folosi la omologarea recordului pe 17 martie.

Da, e o campanie şi e o campanie la un brand care îmi place. Şi trebuie să recunosc, îmi place cel mai mult din raţiuni de comunicare. Uitaţi-vă, de exemplu, ce prezintă Guinness pe site-ul oficial: bere, istoria brandului, St. Patrick’s Day şi reclame. Şi sunt puţine companii care îşi expun reclamele pe siteul oficial şi se folosesc de arhivă pentru consolidarea brandului.