Acum vreo 3 săptămâni am plecat spre PR Beta cu camionul din imaginea de mai sus. Un BMW X5 xDrive40d, modelul cu 306 cai putere, motor de 3 litri, 2 tone şi ceva, cutie automată, consum de vreo 10 litri la sută (condus de sportivul RăzvanBB; probabil că eu scoteam vreo 8).

Fără să vreau am făcut comparaţie cu Volkswagen Touareg. X5 mi se pare mai mare, mai greu de manevrat, dar cu ceva mai multe gadgeturi (bonus: aveam pachetul M pe el). După cum veţi vedea şi în episodul filmat pentru Carbusters, mi-au plăcut finisajele 😛

Sunt tot felul de chestii mici care le fac viaţa mai uşoară bogătaşilor. De portbagaj nu mai tragi – există un buton pe care apeşi, uşile nu mai trebuie închise – le poţi apropia şi se închid singure (pe X6 am văzut prima oară sistemul ăsta).

În rest, e o maşină care se conduce greu. Abia acum am înţeles de ce merg aşa încet şmecherii cu maşini atât de mari: sunt foarte greu de condus. Trebuie să fii atent la o grămadă de chestii, îţi afişează deasupra volanului (pe parbriz) viteza şi indicaţiile de pe GPS, mai ai şi ecranul din bord cu harta + Aupeo + Twitter şi alte distracţii. E greu.

Apasă pe autohold, uită-te pe camere, fii atent la senzorii care îţi arată când un bou se apropie prea tare şamd. Sau poate eram eu stresat la început pentru că am condus-o prin Timişoara şi habar n-aveam încotro merg.  Dar nici prin Bucureşti nu m-am descurcat mult mai uşor (şi am mai condus maşini mari fără să am vreo problemă). E mult mai simplu când ai doar volan, schimbător şi ceas pe bord 😀

Dacă un Touareg mi-aş lua pentru drumurile prin afara oraşului, un X5 nu ştiu dacă mi-aş lua.  E vreo 80.000 de euro modelul pe care l-am condus noi (cu tot cu pachetul M Sport şi ce mai avea). Dacă vi-l doriţi, cred că trebuie deja să-i scrieţi lui Moş Crăciun pentru 2015-2016. Poate-poate.

În rest, vă las cu episodul: Carbusters – BMW X5 (după cum veţi putea observa, ne-am bucurat de prezenţa unei piariste – Anne-Marie Chelariu) şi câteva poze pe pagina de Facebook.