În 1951 IKEA tipărea 250.000 de exemplare ale catalogului cu produse. 60 de ani mai târziu, în plină eră digitală, când totul trece pe tablete, IKEA ajungea la 160 de milioane de exemplare în toată lumea. Anul acesta, numărul crește la 211 milioane, cataloagele fiind distribuite în 43 de țări (29 de limbi).
E clar că în acest caz printul vinde, și vinde extrem de mult, fiind o parte esențială în promovarea produselor. Nici nu poate fi vorba de o înlocuire a cataloagelor cu versiuni digitale. În schimb, începând cu anul acesta, aplicația de smartphones și tablete este menită să aducă un plus de conținut.
În acest caz tehnologia nu va înlocui printul, ci va veni în completarea lui. O parte dintre paginile catalogului IKEA 2013 au într-un colț un telefon mobil stilizat care indică existența conținutului extins, accesibil cu ajutorul telefoanelor mobile și al tabletelor. Prin scanarea paginilor cu ajutorul aplicației de Android și iOS veți putea accesa imagini 3D ale produselor, versiuni X-ray, galerii foto extinse (cu diverse nuanțe și combinații) și video.
Încă nu vorbim de augumented reality, dar cred că ne îndreptăm în direcția respectivă pentru segmentul ăsta de business.
În cadrul aceluiași eveniment a fost lansat și programul de fidelizare IKEA Family despre care puteți citi mai multe la Radu.