Foto via

Diverta a deschis un nou magazin pe Magheru, după ce acum vreo 2 ani a închis magazinul imens care înlocuise „Eva”. Pentru cei care sunt mai tineri, „Eva” era un magazin universal dedicat doamnelor, amplasat pe Bulevardul Magheru nr. 5, cam vis-a-vis de cinema Patria. Acolo s-a deschis prin 2008 un Diverta de 1700 de metri pătraţi care se dorea a fi un succes măreţ. În cei 2 sau 3 ani cât a fost deschis acest nou concept de librărie, am fost de vreo 3 ori acolo şi de fiecare dată era gol. De ce? Pentru că locul n-avea un vad bun. Oamenii nu trec pe partea aia de bulevard pentru că n-au treabă în direcţia aia, pentru că staţia de metrou e vis-a-vis, pentru că sunt lungi porţiuni fără trotuar (vezi parcarea de la Lido).

Dacă stai şi te uiţi vreo 3 ore, îţi dai seama că n-are sens să deschizi un magazin acolo. În genul ăsta de business fie ai un produs sau un serviciu special – şi atunci oamenii vin la tine oriunde ai avea magazinul, fie te pui în drumul lor.

Dintr-un motiv care îmi scapă, sunt unii oameni de business care aleg să-şi înceapă afaceri în locuri total lipsite de vad. Poate că pe vremuri „Eva” era în drumul oamenilor, dar acum nu mai e cazul. Partea aia a bulevardului e pustie în comparaţie cu împrejurimile. La fel e şi pe Calea Victoriei. Nu mă prind de ce are sens să dai mii de euro pe chirie acolo când de fapt nu trece nimeni, nu sunt locuri de parcare şi trotuarele sunt minuscule. Doar ca să te vadă lumea că eşti pe marele bulevard transformat în autostradă urbană?

De-asta s-a şi închis prima simigerie Petru din Militari. Au închiriat un spaţiu care era mare şi la vedere, însă care n-are vad. De când mă ştiu niciun business n-a funcţionat acolo. Au fost supermarketuri, magazine de haine scumpe, magazine de haine Second Hand, terase şi nimic n-a mers. Toate s-au închis după câteva luni pentru că oamenii pur şi simplu nu trec pe-acolo. E vis-a-vis de staţia de 41 de la Lujerului, e foarte incomod să ajungi acolo. La semafor pierzi minim 5 minute. Clădirile de pe partea aia s-ar putea demola fără să-i pese cuiva de asta.

3 comentarii. Leave new

  • Grigore Urechelniță
    august 24, 2012 1:48 pm

    Nu e vorba doar de vad. Înaintea simigeriei ăleia era alta care avea tot timpul clienți, inclusiv eu. Partea bună a lor era faptul că aveau vitrine mari prin care puteai vedea excelent tot ce aveau de vânzare.

    Petru ăia au „renovat” și au lăsat doar un spațiu mic, precum la ghișeele RATB, prin care să vezi înauntru ce și cum.

    Restul covrigăriilor fără nume pompos, brand sau orice altceva de gen, are ditamai geamul prin care vezi și tu ce produse au la vedere plus prețul. La Petru puteai afla ce vând, în caz că vindeau și altceva decât covrigi, doar dacă băgai capul prin ferestruica aia!

    Am ocolit covrigăria aia de fiecare data când am trecut prin zonă din cauza geamului ăluia mic. Câteva tentative de a le fi client au fost abandonate de fiecare dată din cauza chestiei ăleia!

    Să deschidă ce vor ei dar să lase posibilitatea de a vedea ușor produsele și prețurile lor, precum vechea patiserie.

    Răspunde
  • Grigore Urechelniță
    august 24, 2012 1:50 pm

    Uite rahatul făcut praf cu „brandingul” de rahat: http://www.simigeriapetru.ro/uploads/locatii/bucuresti-lujerului-1_382.jpg

    Observă ferestruicile a-la pușcărie! În cazul de față este clar vorba de o decizie proastă de „marcheting”.

    Răspunde
  • Solei D’Italia functioneaza foarte bine pe partea aia 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu