pr_academy

Ediţia a 7-a de PR Forum a adus şi o nouă serie de workshopuri susţinute de 4 agenţii foarte cunoscute: Golin Harris, The Practice, GMP PR şi Image PR. La invitaţia fetelor de la Golin Harris am participat la o parte din workshopul de Social Media for Public Relations.

În cadrul unui exerciţiu cu bloggeri, s-a simulat o situaţie de criză. Criza eram eu, evident. Am publicat un post (mai exact o pagină accesibilă doar prin intermediul linkului) în care mă plângeam de laptele Joiţa de la o firmă fictivă. Aveţi postul aici. Pe scurt: am găsit un vierme în lapte, compania n-a răspuns timp de 2 zile pe Facebook şi nici la telefonul de pe ambalaj, aşa că am scris pe blog. Postarea a fost preluată de altă bloggeriţă, au apărut şi ceva comentarii, nu era un caz singular. Ce e de făcut? Timp de lucru vreo 20 de minute.

În sală mulţi oameni de PR sau Marketing, în special de pe la companii. M-a mirat foarte tare cât de mari sunt diferenţele de abordare. Unii oameni sunt conectaţi la tot ce înseamnă social media, în timp ce alţii încă abordează foarte greşit lucrurile.

Dintre soluţiile propuse de oamenii din sală (o parte prezentate oficial, altele overheard în timpul pregătirilor pe echipe). Le evaluaţi singuri, din punctul meu de vedere sunt unele bune şi altele rele:

– îl sunăm pe blogger şi îl întrebăm ce/cât vrea
– îi oferim bloggerului lapte pentru 1 an (ca să se convingă că nu sunt probleme reale)
– închidem producţia, implicăm bloggerul în procesul de evaluare a produselor, implicăm un institut de cercetare şi introducem call center 24/24; după ce trece nebunia facem pitch de social media pentru că agenţia noastră n-a răspuns 2 zile la mesajele consumatorului
– nu facem nimic, au scris doar 2 bloggeri
– organizăm ziua porţilor deschise
– îi propunem bloggerului să devină ambasadorul nostru de brand
– scriem un comment în postarea lui şi avem grijă să nu se răspândească problema
– îi spunem că lucrurile se fac natural la noi în firmă aşa că ne mişcăm mai încet
– bloggerul respectiv are doar 1600 de fani pe pagina de Facebook, deci criza e de dimensiuni medii, îl invităm la fabrică.

Astea sunt o parte dintre soluţiile pe care le-am auzit. După cum spuneam, diferenţe foarte mari. Însă exerciţiul cred că a fost extrem de util, iar întregul concept al PR Academy mi se pare foarte mişto.

Dacă aveţi soluţii mai bune pentru rezolvarea acestei situaţii de criză, shoot.