Apropo de asta şi asta, îi explicam acum ceva timp unui client că evităm pe cât posibil statusuri cu „Like şi Share dacă” plus toată gama de tertipuri prin care cerşeşti interacţiune şi clickuri. Şi răspunsul a venit senin: „De ce? Toată lumea face aşa”. Şi da, chiar vorbeam recent cu Cristina pe tema asta. De la pagini de seriale gen Mad Men şi Game of Thrones până la artişti internaţionali, toată lumea e cu Like şi Share dacă, dă click neamule şi aşa mai departe. N-am inventat noi apa caldă nici în social media.
Şi-atunci am început să mă întreb dacă nu cumva greşim, noi ăştia care căutăm să obţinem o interacţiune cât mai naturală. Poate că ar trebui să dăm publicului şi clientului ce-şi doresc, să aplicăm reţetele care merg, chiar dacă nu ne plac, şi să ne vedem de treabă.
Vrem să obţinem un click? Să-l cerem şi să rezolvăm povestea. Vrem un like? Like şi share dacă. La ce ne foloseşte o abordare corectă dacă rezultatele sunt mai slabe? Sigur, pentru sufletul nostru e bine, am făcut ce trebuia, n-am apelat la tertipuri nasoale. Dar dacă greşim? Lumea vrea rezultate, aproape toţi le obţin într-un fel, de ce să ţinem noi calea cea dreaptă?
5 comentarii. Leave new
rezultatele fiind un numar cat mai mare de Like & Share?! statusuri fara legatura cu valorile brandurilor?
clientul necunoscator multumit ca are mai multi fani decat concurenta?
Da, si mai multe clickuri catre site, inscrieri in concurs etc. Noi cu ce ne-am ales? Mai putine likeuri si sufletul impacat?
mai relevante? poate chiar niste oameni care chiar au o afinitate cu produsul si valorile tale?
dar, oricum, ideea despre care au scris cei doi nu era musai despre like and share ci despre titluri din alea care’ti dau impresia ca e ceva ce vrei sa stii (si nu sunt neaparat cu senzational si vezi aici) si se dovedesc a fi un fâs, zero informatie, pacaleala. cam cum face gandul in ultima vreme
(asta nu inseamna ca nu sunt PRi care livreaza ce vrea clientul, adica likes gramada, si sunt happy sa ia banii si sa rapoteze inca o campanie reusita)
Asta e ca şi cum ai intreba de ce să nu te prostituezi. Păi da, daca tot câştigi bine si uşor, de ce să nu?
De etică, uite de-aia. Pentru că media (fie ea social, mass sau altfel) trebuie să educe, nu să tâmpească. Pentru că dacă nimeni nu mai are nişte standarde, ne paşte Evul Mediu.