in Casual stuff

Turism: Soluţia nu e în comunicare

În ultimii 2 ani nişa blogurilor de turism s-a dezvoltat extrem de mult. E o comunitate destul de bine legată, au apărut şi primele evenimente dedicate, agenţia de PR a lui Răzvan Pascu, au fost şi o mulţime de proiecte în zona asta. Tendinţa e de a se oferi consultanţă în ceea ce priveşte comunicarea, în special cea online. Nu e deloc un lucru rău, dar cred că nu e suficient.

Mult mai util cred că ar fi ca această comunitate să meargă din loc în loc prin ţară şi să organizeze nişte workshopuri pentru îmbunătăţirea serviciilor turistice. Cu sugestii, cu perspectiva călătorului, cu idei din zecile de călătorii pe care le fac anual. Sunt convins că uşor-uşor ar prinde şi toată lumea ar face mai mulţi bani: antreprenorii din turism, competiţia ar creşte, s-ar investi mai mulţi bani în promovare şi tot aşa.

6 comentarii. Leave new

  • deci tot comunicare, dar catre operatori, nu catre public 🙂

    Răspunde
  • eu o vad mai degraba drept consultanta decat comunicare.

    Răspunde
  • da, asta si in speranta ca furnizorii de servicii turistice vor dori sa asculte. sau autoritatile locale care vor dori sa faca ceva pentru curatenia statiunii respective (am fost anul trecut la Eforie Nord si m-am speriat! e ca o groapa de gunoi urbana). workshopuri da, dar cu cine? eforturile trebuie sa vina din mai multe parti. si sa nu uitam principala plangere pe care, de ex, austriecii mi-o adreseaza de fiecare data: ce imi foloseste ca statiunea x din muntii y e splendida, cand mie imi trebuie o zi sa ajung acolo pentru ca nu aveti infrastructura rutiera? 🙁

    Răspunde
  • Deschiderea agentiilor de turism fata de a lucra cu un blogger inca lasa de dorit. Chiar daca multe bloguri ar putea ajuta la promovare sau la brand awareness, nu consider ca piata este inca destul de matura.

    Majoritatea actiunilor dintre bloggeri si agentii/furnizori de servicii turistice se rezuma la calatorii gratuite sau infotripuri. Nu zic ca e rau, dar nici nu poate fi considerata o relatie de business.

    Răspunde
  • Hoinaru… in ultima instanta ce propui tu tot consultanta de marketing e… In ultima instanta, produsul este unul din P-urile mixului de marketing.
    Personal, m-am implicat in creerea de produse – tururile desfasurate sub numele „Haideti cu Imperator in …”

    Răspunde
  • Parerea mea este ca trebuie sa luam atitudine si sa semnalam neconcordatele, sa laudam bazele materiale care ofera servicii de calitate si sa incercam sa promovam Romania exact asa cum este ea cu bune su cu rele .
    E foarte mult de lucru la legislatie (nu stiu in ce masura putem noi sa ajutam la chesrtia asta atata vreme cat la nivel ministerial nu ne baga nimeni in seama ) insa cred ca printr-o forta de grup putem sa ajutam la dezvoltarea unui pachet legilativ.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu