Probabil că aţi văzut deja cum a ales Veneris să-şi promoveze testele pentru infecţiile sexuale, prin adul legat de presupusa boală a lui Mihai Eminescu. Dacă n-aţi văzut, intraţi la Doru şi citiţi toată povestea.
Acum hai să vedem care sunt rezultatele acestei campanii „geniale” care a pornit din start cu ideea de viral. Pun prinsoare că asta a şi zis cel care a venit cu ideea, fie om intern de marketing, fie om de agenţie: o să facem o chestie virală. Ceea ce e fundamental greşit, pentru că viralele nu se fac, viralele devin. Şi aici nu ne referim la boli, evident.
Folosindu-se de poza cu Eminescu pentru a promova teste care depistează bolile cu transmitere sexuală, cei de la Veneris au obţinut vreo 600 de comentarii, 300 de shareuri la diferitele poze legate de subiect şi un „spectaculos” fanbase de 227 de fani. La momentul la care a explodat toată povestea, postarea asta era sponsorizată. S-au băgat bani într-o idee cu potenţial de viral tocmai ca să răspândească vestea şi să crească fanbaseul. Ceea ce nu s-a întâmplat. Deloc. Ba chiar au reuşit să obţină multe articole naşpa, o cascadă de reacţii negative. Pe 22 iulie aveau 156 de fani, după ce au dat drumul poveştii cu Eminescu au crescu la 227. 71 de fani noi, mulţi dintre ei probabil că interesaţi să vadă ce mai debitează micuţii.
Şi-acum e momentul să ne amintim de o altă campanie românească menită să şocheze: Urăşte de la Secom România. Au trecut 2 ani şi în continuare asociez Secom cu tâmpenia aia. Şi sunt convins că multă lume îşi aduce aminte de campanie. Cu ce i-a ajutat să comunice într-un mod şocant şi revoltător? Cu absolut nimic. Reputaţia s-a dus în jos, au stârnit atunci o mică furtună, în memoria colectivă au rămas lucrurile negative.
Sper ca aceste două exemple să dea de gândit marketerilor care vor pe viitor să facă ceva şocant, care să atragă atenţia. Şi mie îmi place abordarea edgy, dar în comunicare trebuie să faci bine diferenţa între a merge pe margine şi a te arunca direct în prăpastie.
bad reputation via shutterstock
7 comentarii. Leave new
Cum? Nu crezi in traditionala vorba: „There’s No Such Thing as Bad Publicity”?! 😀
Pun pariu ca cel putin un manager din Veneris a spus asta deja. 🙂
Vorba aia e o mare tampenie. Un om bun de PR face cadere de calciu de fiecare data cand o aude.
Pai nu stiu si nici nu ma pricep. Dar acum orice baiat care a vazut scandalul pe Facebook si cu o seara inainte a avut o aventura cu o fata necunoscuta, acum o sa se duca sa se uite in farmacie dupa Veneris ca a vazut el pe Facebook si oricum de altii care sa produca astfel de teste nu stie.
Si daca ar fi fost simpatica campania nu cred ca as fi dat like pentru ca atata asteapta prietenii mei. Oricine te-ar banui instant de probleme si ar face chiar si un pic de misto. Deci faptul ca nu le-a crescut fun base-ul nu cred ca are legatura cu succesul campaniei.
Acum orice baiat sau fata care a vazut ocazional scandalul de pe Facebook stie de veneris si stie ce sa caute in farmacie a doua zi dupa chef pe langa pilula de a doua zi.
Hmm.. discutabil. Oare a retinut toata lumea in detaliu despre ce e vorba sau au vazut ca e ceva cu Eminescu si s-au infuriat?
Ar trebui sa faca un sondaj dupa campanie. La ce va ganditi prima oara cand auziti „Eminescu”? 🙂
Luceafarul si comentariile infinite pe care profesoara de limba romana din liceu ne presa sa le invatam.
@Alin Vlad, mai este o vorbă: ”bad advertising is just bad advertising.” 🙂