Zilele trecute a avut loc Social Media Summit Bucureşti, eveniment organizat de Revista Biz. S-au publicat topuri, Golin a ieşit pe locul 1 în ceea ce priveşte relaţia cu bloggerii, Chinezu e cel mai folosit blogger. Am văzut şi câteva prezentări, s-au discutat şi chestii interesante. Evenimentul e bun mai ales pentru tânăra generaţie de bloggeri. Multe feţe noi prin pozele de la SMS Bucureşti, mulţi newbies şi pe hashtaguri. Unii par mai capabili, ceilalţi punctează doar la capitolul “divertisment involuntar”.

Iată ce scrie un tânăr blogger care a fost la SMS Bucureşti:

Consideraţii despre domeniul .ro sau .com

Cu toate astea, mulți din noi contemplăm ideea de domeniu căci…e la modă sau ceva.

Dap, e la modă. E singurul motiv pentru care orice blogger care contează e pe domeniu propriu.

Şi-am început în forţă cu prezentările.

Primul speaker a fost Mugur Pătrașcu și vorbea el despre ceva pe acolo dar n-am prea înțeles.

Ironia e că Mugur a avut o prezentare chiar interesantă. Şi zic asta fără să-l fi auzit, doar din powerpoint.

O mică ruptură logică

O altă bilă neagră a fost că nu am fost serviți cu bidonașe de apă în loc de pahare. Dar, era de apreciat. Dar, în același timp, mă așteptam la o servire mai bogată. Calul de dar…nu? Trecem peste…

DAR, era de apreciat. DAR, mă aşteptam la o servire mai bogată. Calul de DAR… nu? :))) Nu.

Tăuşance n-a fost bun, că a făcut self-promo. Şi cu ce ne ajută pe noi să ne spună chestii subiective? Prezintă-ne, omule, experienţa ta obiectivă! Sau obiectiv? Ă?

Nu prea mi-a plăcut de el, căci și-a axat prezentarea pe portofoliul său și a colegilor săi. “Am făcut asta, am dres asta și ne-a ieșit astălaltă…”. Bine dar…cu ce ne ajută pe noi experiența ta subiectivă?

Pe urmă a urcat pe scenă Raluca Duţă (am înţeles că am apărut şi eu în poza echipei Golin, să ştiţi că multe imagini din prezentările astea sunt luate de pe Getty şi Shutterstock, probabil aşa am ajuns eu în prezentarea lor 😀 ). Şi a zis ceva ce ştia deja omul nostru: că se mizează pe bloggerii bucureşteni. Ce mişei sunt oamenii ăştia din agenţii! Păi ei merită, că au trafic şi scriu bine, chiar dacă nu şi-au luat domeniu propriu, după cum e moda asta. Dar poate că o să-şi ia. Dar poate că n-au nevoie. Dar poate le dă cineva în dar un domeniu. Şi-atunci calul de dar… Nu?

Aici am intervenit și eu și am întrebat-o (mai mult ironico-retoric) dacă aceștia lucrează cu bloggeri din mai multe orașe sau dacă Bucureștiul e prioritar. Desigur, Bucureștiul e prioritar. A mai spus că ei caută bloggerii și îi aleg și bla bla.

A vorbit şi Costin Cocioabă din Legendele Olimpului. A prezentat nişte informaţii despre internet. De exemplu, legenda spune ceva despre bloggeri. Amuzant e că la legenda aia lucrează Costin şi Alex Negrea de le iese pe nas. Dar na, e o legendă :))

Costin Cocioabă ne-a adus niște informații foarte interesante despre Internet. De exemplu, Legenda spune că 38% din bloggeri au venituri din acest domeniu (bani, produse, beneficii…). Doar pentru 5% din ei (gen Zoso, Vlad Petreanu…), blogging-ul este sursa principală de venit.

Săracul Petreanu, păi pentru ce mai prestează şi la radio dacă e full-time blogger?

Bonus: organizatorii sunt de căcat că nu ne-au zis să ne plătim singuri parcarea la un eveniment free, “McDonald’s au dat doar apă şi cafea, n-au dat şi ei un McPuişor”, pe Manafu “îl urăşte toată lumea cu şapca aia afurisită a lui” (?!? :)) )

Articolul e mult mai lung şi e o colecţie de perle. Practic, dacă ar fi să concluzionăm, omul a înţeles greşit tot. Dar măcar a fost la SMSummit, nu? Dar nu prea i-a folosit la nimic, nu?