Îmi aduc aminte amuzat cum povestea lumea acum 3-4 ani despre „Facebook of everything”, Facebook money, Facebook gifts şi cum o să ne mutăm cu toată existenţa noastră virtuală acolo. Nu s-a întâmplat asta, au trecut anii, iar Facebook a mai făcut nişte paşi mici, nicidecum chestiile care se prevedeau. În ultima vreme focusul a fost pe video, însă exceptând algoritmii pe care cei de la Facebook i-au schimbat, nu s-a întâmplat nimic notabil.

Asta până ieri, când cei de la ShowTime au postat primul episod din sezonul al cincilea al serialului Homeland pe pagina oficială de Facebook. Am mai avut episoade cu acces gratuit pe HBO Go, am avut şi pe Youtube în unele cazuri (chiar HBO România a făcut asta cu Umbre şi Game of Thrones), dar cred că e primul caz în care avem un episod întreg dintr-un serial de mare succes. Episodul este disponibil aici.

N-o să intru acum în discuţia legată de lupta împotriva pirateriei, însă e clar că astfel de abordări (postarea unui episod full) sunt tot mai dese. Momentan sunt folosite ca un hook menit să atragă publicul la începerea unui nou sezon. Dar cum ar fi să putem plăti accesul la un serial direct pe Facebook? Am avea acces la cea mai mare platformă de video-on-demand din lume, mult peste acoperirea pe care o au acum Netflix şi Hulu. Vin vremuri interesante 🙂

2 comentarii. Leave new

  • Err, de ce să plăteşti ca să vezi un serial pe Facebook? Dimpotrivă, plătesc brandurile ca tu să-l vezi. That’s the whole point, să introduci product placement şi, de ce nu?, reclame în episod (genul ăla de burtieră). Trouble is, ăştia nu s-au prins cum să împartă bugetele pe ţări, că aia cu copyrightul e doar o scuză patetică.

    Răspunde
    • Mi-e greu să cred că vom avea prea curând seriale la liber pe net. Costă prea mult să le produci, nimeni nu şi-ar permite să monetizeze doar din reclamele alea, plus că aici intrăm în alte discuţii. Brandurile ar plăti fix la afişare, ceea ce la TV nu se întâmplă. Plus că ar îngropa de tot staţiile TV. Şi pot continua cu argumentele până mâine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu