Sâmbătă am descoperit o chestie care m-a făcut să râd mult şi zgomotos. Pentru că am văzut cum ne-am întors la momentul 2008, de data asta cu alţi termeni cheie care dau bine la creduli.
Dacă atunci se vorbea non-stop despre „viralizare”, ba chiar existau cursuri şi workshopuri de marketing viral, acum cuvântul cheie e „influencer”. Din punctul meu de vedere ideea unei academii de influenceri este total greşită, pentru că influenţa nu e ceva ce poate fi predat, la fel cum nici viralul nu se poate face după o reţetă. Un clip devine viral atunci când foarte multă lume rezonează la un anumit nivel cu conţinutul ăla. Poţi folosi nişte tactici care să sporească şansele de viralizare, dar nu eşti sigur niciodată dacă va avea succes sau nu.
De exemplu, poţi să spui nişte gogomănii care să atragă atenţia, share-uri sau doar mişto-uri de la foarte mulţi oameni. Doar că asta n-are nicio legătură cu influenţa, ci cu viralizarea, şi mai presupune să renunţi de tot şi la simţul penibilului.
Doamna Morodan este unul dintre acele personaje din online pe care le ştii fără să-ţi dai seama exact de unde. Oamenii ăia care sunt prezenţi peste tot dar nimeni habar n-are cu ce s-au remarcat, tocmai pentru că, fiind ocupaţi să apară peste tot, n-au avut timp să facă nimic notabil.
Să faci o şcoală de digital influenceri e în acelaşi timp super greşit şi genial.
E greşit pentru că să fii influencer nu e un scop în sine. Eşti influencer, adică influenţezi opiniile, dorinţele, acţiunile altor oameni pentru că un grup mare rezonează cu ideile tale. Dar oamenii ăia rezonează cu tine pentru că ai idei bune, pentru că ai făcut un business mişto, pentru că ai opinii argumentate, pentru că eşti un model de corectitudine, de cultură etc. Nicio şcoală nu te poate învăţa să fii deştept, să fii citit sau să scrii bine. E ca şi cum ai face o şcoală de laureaţi Nobel. Sau de câştigători de Oscar. Sau de Pulitzer. Premiile alea vin doar ca o confirmare a valorii. Şi încă asta e ceva palpabil, dar influenţa?
E genial pentru că e crima perfectă. Nici FNI-ul n-a luat bani atât de uşor. Cum stabileşti dacă cineva a absolvit academia cu brio? Cine decide dacă acea persoană e sau nu un digital influencer? Se dă şi o diplomă? Îmi imaginez că doamna Morodan va veni şi va spune: ok, felicitări, dragi absolvenţi, de astăzi sunteţi influenceri digitali.
Dacă asta e o şcoală care te învaţă când şi cum să spui gogomănii, cum să te afişezi la cât mai multe evenimente, cum să ieşi în evidenţă prin cele mai stridente comportamente, probabil că trebuie schimbat numele de urgenţă. Pentru că nu te transformă într-un influencer, ci într-un impostor care se dă important. Din păcate, nu cred că mai e nevoie de vreo academie, avem de-ăştia destui.
Părerea mea e că academia asta nu are o miză reală în privinţa participanţilor. Nu cred că se aşteaptă nimeni să se formeze nişte cozi uriaşe la templul influenţei. De fapt, e doar o altă metodă care să consolideze ideea că profesoara este o mare influenţeriţă, doar nu se apuca degeaba să ţină cursuri pe tema asta, nu?
Nu mai vezi că împăratul e gol dacă el predă cursuri despre cum să mergem îmbrăcaţi pe stradă.
19 comentarii. Leave new
Sa stii ca faptul ca ti construiesti o imagine, si aud multi de tine, iti aud ideile bune sau rele, devii influencer si influentezi o anumita categorie de oameni, privesti cum anumiti politicieni nu stiu sa lege doua ccuvinte, spun minciuni gogonate si totusi au sustinere populară.
Conteaza limbajul verbal si nonverbal si.felul cum comunici si ambalezi mesajul de multe ori mai mult decat mesajul.
Am fost de curand la un curs cu un tip ce aduna sute de oameni la seminarii, bătea câmpii la greu, habar nu avea despre ce vorbeste dar oamenii erau fascinati de
Cum stabileşti dacă cineva a absolvit academia cu brio?
Simplu. Te uiti sa vezi daca a platit integral cursul si, eventual, daca poti sa-l mai prostesti sa mai dea niste bani pe un unul viitor.
Poate chiar gandesti foarte limitat si nu intelegi. Este fix problema ta. Eu o sa merg la aceste cursuri si sunt foarte incantata de programa si tot. Nu imi doresc neaparat sa devin influencer ci imi doresc sa imi construiesc si sa gestionez marca mea personala in online.
Ce bine ne sta sa dam cu pietre in altii in loc sa gandim si sa educam piata.
Succes in continuare in a imprastia energie negativa in jur
cum educi piața? mințind? făcând greșeli? arătând cum nu se face?
@virginia, ahahahahaaaaa… acest comentariu. Să îți gestionezi marca personală în online? Gizăs Craist! Foarte bine vă face că vă ia câte 300 de euro. Pentru ca prostia trebuie plătită. Eu v-aș fi luat dublu. Deci, practic, poți sa zici că ai avut discount de prostie. Bun așa.
:))) Virginia, mai știu niște cursuri care te-ar interesa. :))))
Jur ca la mine n-a adus energie negativaaa! La mine a adus aceeași bucurie pe care am simțit-o cand circula pe FB chestia aia: „Daca crezi ca esti prost, poate o sa te simți mai bine cand o sa te gândești la cei care aleargă pe-afara dupa pokemoni!”… Deci da, da 600 de euroi, ca merita!..,
Aaa, si dupa ce faci cursul, draga Virgi, împărtășeste-ne si noua din aghiazma brandului personal! Cu bule sau fără.
Io cred că „marca personală din online” a ajuns așa, un soi de concept (deși e mult spus) pe care l-am redefinit de atâtea ori că nici nu mai știm ce e, când cel mai simplu ar fi să ne gândim cum acționăm noi, de fapt, în viața de zi cu zi. Acolo trebuie lucrat (dacă mai ai la ce, că deja ai o personalitate conturată) sau măcar revizuit, ajustat etc. pentru mediul online. Nu o să te învețe vreun curs de „carismă personală” (wtf?!) cum să îți adaptezi discursul în social media, ci mai degrabă ăia 7 ani de acasă și modul în care alegi să „împachetezi” felul în care tu percepi oricare experiență din jur. Unde și percepția aia e diferită de la un om la altul. Mai pe scurt, nu trebuie să te învețe un curs cum să fii tu într-un mediu. Că tu te cunoști cel mai bine, mă gândesc. Nu? 🙂
Am adidasi Nike de vanzare pentru tine, costa 700 lei in magazin, ti-i dau cu 300 perechea.
Cauta-ma pe facebook, ma cheama PPT outlet.
Apropo, am si curs de marketing online, ieftin.
***fortza steaua hey hey hey
Cred ca este o idee de a mai lua bani de la Campari care sponsorizeaza proiectul si de la cei cu locul de desfasurare care sunt promovati, desigur :D. Si daca mai vin si cativa cursanti, cu atat mai bine.
Daca nu se inscriu vin cativa prieteni, clasa este plina si se numeste tot succes. Banii sa curga. Proiectul este praf in ochi pentru un fee urias de publicitate de la Campari, San Pellegrino și restul sponsorilor, obtinute datorita relatiilor probabil.
Căcat, numai energie negativă pe aici. Bă, plecaţi că stricaţi aura blogului!
Predau cursuri despre cum poţi deveni influenţator, 10 şedinţe=1.000 de euro. După aia, căutaţi voi alţi dobitoci, şi le luaţi banii.
Am o idee!!!! Facem cheta si trimitem un om under cover la cursul minune sa faca live bloggind de acolo?
https://ro.wikipedia.org/wiki/Ana_Morodan – las asta aici.
„este unul dintre cele mai notabile personaje din blogosfera românească ”
Am ras!
wtf ? și-a scris singura pagina?
Păi nu aşa se face?!?
Nici macar. A scris, ca parte din strategie, agentia care se ocupa de imaginea ei de cativa ani
[…] Să faci o şcoală de digital influenceri e în acelaşi timp super greşit şi genial. […]