Facem puţin abstracţie de contextul geo-politic şi ne vedem de tradiţii. Preview-ul cu nr. 7, e de-aceeaşi vârstă cu Media Recap-ul 🙂 

Anul ăsta s-a revenit la scrierea cu cifre romane, deci avem Super Bowl LI. Meciul e duminică, 5 februarie (adică azi).

Diverse

Echipele calificate la Super Bowl sunt New England Patriots şi Atlanta Falcons. Patriots sunt favoriţi, au jucat 3 finale în ultimii 10 ani, una din ele câştigată (2015). Ei sunt şi echipa cu cele mai multe prezenţe la Super Bowl (9). Atlanta Falcons sunt doar a doua oară în finală, după ce au pierdut în 1998.

Meciul se joacă în Houston, Texas, pe NRG Stadium cu 72.000 de spectatori în tribune. Luke Bryan va intona imnul naţional (ceva cântăreţ de coutry din Nashville, don’t bother), pentru show-ul din pauză a fost chemată Lady Gaga. E posibil să mai cânte şi alţii, că aşa e de obicei. 

Anul ăsta transmite Fox (Trump approves!) în acel sistem de rotaţie între NBC, CBS şi Fox. Mai multe detalii despre asta găsiţi aici.

În România cei de la Dolce Sport 1 vor transmite meciul începând cu 1:30. Cu reclame de la noi, nu de la ei 🙁 În Canada chiar a fost o mare problemă, după ce s-a hotărât să se difuzeze aceleaşi reclame de pe transmisia Fox. Până acum canadienii vedeau alte reclame, dar cei de la NFL consideră că pauzele publicitare sunt deja parte din întregul show.

Reclame

Ce putem spune cu siguranţă e că suntem aproape de vârful curbei Gauss, dacă nu cumva am trecut în partea cealaltă. Audienţele din NFL au scăzut cu 8% anul ăsta, poate şi pentru că unele meciuri au început să fie transmise gratuit pe Yahoo. De asemenea, SB 50 a avut 112 milioane de telespectatori, cu 3 milioane mai puţin decât SB XLIX (49).

Dacă ne gândim că suma pentru 30 de secunde de publicitate s-a dublat în doar 10 ani, putem să luăm în calcul o scădere pentru anii viitori. În plus, ceva studii făcute în SUA au arătat că brandurile mai dau cam 25% din suma investită pe slotul respectiv doar pentru a promova spoturile în social media. Deci dacă un brand a dat 10 milioane de dolari pentru un spot de 1 minut, a mai cheltuit 2,5 milioane doar ca să se laude cu asta în social media.

Sumele pentru 30 de secunde au rămas tot pe la 5 milioane de dolari, dar în unele publicaţii se vorbeşte de asta ca sumă minimă, în altele se vorbeşte despre o medie.

2006 – 2,5 milioane de dolari
2007 – 2,6 milioane de dolari
2008 – 2,7 milioane de dolari
2009 – 2,3 milioane de dolari – cu un maxim de 3 milioane
2010 – 2,5 milioane de dolari – cu un maxim de 2,8 milioane
2011 – 3,0 milioane de dolari
2012 – 3,5 milioane de dolari
2013 – 4,0 milioane de dolari
2014 – 4,0 milioane de dolari
2015 – 4,5 milioane de dolari
2016 – 4,9 milioane de dolari

Ne-am întors la obiceiul din anii trecuţi: reclame publicate pe net cu mult înainte de Super Bowl. Doar anul trecut nu s-a menţinut trendul ăsta şi au fost multe premiere, acum avem 32 de spoturi care deja sunt pe net. 

Industria auto e într-o uşoară creştere, cu 8 branduri prezente, faţă de 7 în 2016. Se întorc Audi, Mercedes şi Ford. Au ieşit Acura (brand Honda), Mini şi Toyota. Din păcate, Audi nu are unul din spoturile alea pline de umor, ci merge pe direcţia feministă. 

Vestea proastă e că s-a întors şi GoDaddy, iar reclama lor e la fel de proastă ca întotdeauna. Ok, poate exagerez, dar tot slăbuţă e.

Va fi iar anul vedetelor: Justin Timberlake, Bieber, Peter Fonda, Melissa McCarthy, Jason Statham şi alţii.

N-am reuşit să văd toate spoturile care sunt deja publice, dar cred că nu vom avea nici anul ăsta vreun super hit. Direcţia în care au mers unele branduri e de “cute”, dar sigur vor fi multe şi pe emoţional.

Ne vor lipsi: Doritos (care au încheiat anul trecut Crash The SuperBowl), Mini şi Toyota.

Nu ne vor lipsi: Heinz, Visa şi Taco Bell.

Pentru super-pasionaţi: preview 2011review 2011preview 2012, preview 2013, review 2013, preview 2014,review 2014, preview 2015, preview 2016, review 2016.

Vă las cu spotul Intel, care au avut super-inspiraţia să-l ia pe Tom Brady (vedeta celor de la Patriots) pentru a demonstra tehnologia lor de super slow-motion.