Ce m-a uimit în toată povestea asta cu problema Namebox.ro a fost uşurinţa cu care oamenii se lasă în grija unui furnizor. Şi nu vorbesc despre cele 7-8 bloggeriţe tinere, care şi-au luat un hosting şi au crezut că s-a încheiat povestea. Există acolo businessuri care au pierdut tot, există oameni maturi care ar trebui să ştie că sistemele informatice mai dau greş din când în când.

Nu zic să faci backup săptămânal şi să urci totul în cloud, pe lângă versiunea de pe hard, dar măcar o versiune parţială poţi să ai. Eventual să rogi pe cineva să-ţi facă un backup, să-ţi instaleze un plugin care face asta, să te îndrume în vreun fel.

Cei mai mulţi oameni furioşi au început să strige că ei au plătit şi că trebuie să li se ofere servicii. Ok, dar asta nu înseamnă că trebuie să te încrezi total în serviciul ăla. Poate are loc un incendiu, poate fuge patronul cu banii şi nu mai ai acces la nimic. Ce faci atunci?

În plus, mai e o variantă, la fel de nasoală: degeaba au ei backup dacă le infectează cineva toate serverele, inclusiv backup-ul. 

Ştiu că ne-am obişnuit să avem totul în cloud, să ne conectăm cu contul Google şi să ne apară direct contactele pe telefon, să continuăm conversaţia în Messenger de pe orice device, dar chestiile astea costă enorm. Chiar dacă noi nu dăm niciun ban, cineva dă. Ca să ai servicii de aceeaşi calitate ori plăteşti mai mult, ori pui mâna şi munceşti puţin. Până la urmă serviciul ăla era de hosting, nu de backup. 

PS: Nu vreau să fac shameless promo, dar mi se pare normal ca omul care îţi face siteul să aibă / să-ţi dea un backup full după lansare. Noi la prăvălie aşa facem.