UBER a fost interzis în Italia printr-o decizie judecătorească, spre bucuria tuturor taximetriştilor din ţara lui Roberto Baggio. E aceeaşi poveste dintotdeauna: nu există cadru legislativ pentru car sharing, motiv pentru care taximetriştii încearcă să reducă din concurenţă.

Părerea mea e că legile trebuie schimbate pentru a încadra într-un fel tipul ăsta de servicii de transport. Nu e ok nici să funcţionezi ilegal, însă nu poţi nici să ignori milioane de oameni care folosesc un serviciu. 

Ar trebui să plătească nişte asigurări mai mari, direct proporţionale cu nivelul de risc la care se supun? Cu siguranţă.

E normal ca toţi şoferii să aibă un soi de licenţe de transport? Nu sunt aşa convins. Nu poţi să pui semnul egal între o persoană care face asta 7 zile din 7 şi alta care face UBER cam 2 ore pe zi. 

Dacă de mâine apare un UBER cu servicii de brutărie n-o să poată lua autorizaţii sanitare toate persoanele care vor să vândă un cozonac, aşa că e nevoie ca toţi clienţii să-şi asume nişte riscuri. Să fie conştienţi că atunci când foloseşti respectivul serviciu nu ai acelaşi regim ca în cazul unei firme clasice de transport (sau de bakery). 

Sunt convins că multă lume ar prefera să rămână pe UBER în ciuda acestor avertismente. Chiar dacă pare să fi pierdut lupta, UBER cred că a câştigat războiul, au clienţii de partea lor.