UBER a fost interzis în Italia printr-o decizie judecătorească, spre bucuria tuturor taximetriştilor din ţara lui Roberto Baggio. E aceeaşi poveste dintotdeauna: nu există cadru legislativ pentru car sharing, motiv pentru care taximetriştii încearcă să reducă din concurenţă.
Părerea mea e că legile trebuie schimbate pentru a încadra într-un fel tipul ăsta de servicii de transport. Nu e ok nici să funcţionezi ilegal, însă nu poţi nici să ignori milioane de oameni care folosesc un serviciu.
Ar trebui să plătească nişte asigurări mai mari, direct proporţionale cu nivelul de risc la care se supun? Cu siguranţă.
E normal ca toţi şoferii să aibă un soi de licenţe de transport? Nu sunt aşa convins. Nu poţi să pui semnul egal între o persoană care face asta 7 zile din 7 şi alta care face UBER cam 2 ore pe zi.
Dacă de mâine apare un UBER cu servicii de brutărie n-o să poată lua autorizaţii sanitare toate persoanele care vor să vândă un cozonac, aşa că e nevoie ca toţi clienţii să-şi asume nişte riscuri. Să fie conştienţi că atunci când foloseşti respectivul serviciu nu ai acelaşi regim ca în cazul unei firme clasice de transport (sau de bakery).
Sunt convins că multă lume ar prefera să rămână pe UBER în ciuda acestor avertismente. Chiar dacă pare să fi pierdut lupta, UBER cred că a câştigat războiul, au clienţii de partea lor.
5 comentarii. Leave new
Cred ca tocmai le-ai dat o idee de paste celor de la Uber cu cozonacii tai 🙂
25% din veniturile Uber realizate din taximetria făcută în România pleacă pe alte meleaguri. Noi, românii nu colectăm nici măcar un cent din aceste venituri. Pentru cei care nu se pricep la economie, trebuie să le amintesc că pensia lu al bătrân, autostrazile, spitalele medicii, etc. sunt plătite tocmai din aceste impozite pe care statul le colectează.
Uber nu e car sharing. Punct. Cel putin in Romania, momentan.
Eu nu inteleg argumentul cu face 2 ore pe zi asta vs. face asta toata ziua. Soferii de taxi nu au program fix. Unii lucreaza 2-3 ore pe zi, altii lucreaza 16 ore pe zi. Valabil si pentru soferii UBER, putini dintre ei lucreaza 2 ore. Majoritatea fac asta full time. Care e atunci diferenta intre UBER si taxiuri?
Iarasi nu inteleg de ce ar trebui sa lasam pe oricine sa faca transport public. Nu ar trebui sa fie verificati, sa ne asiguram ca nu au antecedente penale, ca masina cu care se face transportul e ok si alte chestii similare?
Alta chestie, daca maine o masina UBER intra calca 10 pietoni pentru ca i-au cedat franele stiti ce se va spune? Ca UBER e doar o platforma de ride sharing, nu e responsabila pentru intretinerea masinilor?
Nici mie nu imi plac soferii bucuresteni, dar problema nu sunt legile. Legile sunt ok. Problema e ca nici UBER nici taximetristii nu respecta legea. Nu e nevoie de o lege noua pentru ride sharing e nevoie sa se respecta legile valabile in prezent si atat.
„nu există cadru legislativ pentru car sharing” – uber este un serviciu de car sharing?! hai sa fim seriosi…e doar descrierea hipstereasca a transportului ilegal de persoane. Comanzi o masina prin aplicatie ca orice taxi, masina vine la comanda….nu „avea oricum drum pe acolo” si te ia asa, ca sa salvam impreuna mediul prin car sharing…