Vine perioada concediilor şi asta înseamnă automat măcar un drum la Alexandria pentru Ideo Ideis, poate unul la munte la Festivalul de film istoric de la Râşnov. Plus că mă bate gândul să dau o fugă până în Thassos. Şi dacă vorbim de Grecia eu mă gândesc numai la serpentine, pante şi rampe super abrupte şi stres mare pentru Hoimobil.

Secretul cu ajutorul căruia m-am întors acasă pe 4 roţi de fiecare dată constă într-o verificare completă înainte de plecare (reiau, motor de 1,2 litri, 75 de cai, e mare lucru să baţi Grecia cu 4-5 oameni în maşină). 

Şi sunt chestii simple care pot face diferenţa, de la verificări la presiunea roţilor, până la verificarea (a se citi schimbarea în cazul meu a) plăcuţelor de frâne, verificarea lichidului de răcire, a celui de frână şi aşa mai departe.

De-asta am râs puţin când m-au sunat nişte oameni de la o reţea de service-uri să mă invite la o verificare de genul ăsta.

“Ştiţi, eu merg la acelaşi service de aproape 10 ani, în ei am încredere totală, parcă nu m-aş duce în altă parte.”
“Ok, ştim cum e cu încrederea, şi pentru noi e foarte importantă. Dar la ce service mergi, de curiozitate?”
“AD Garage Seleniu 97, e din reţeaua AD Garage.”
“Ah, păi noi tot de la AD Garage te sunăm!”

Evident că mi-a picat faţa, care erau şansele? :)) 

“Bun, deci ştii şi despre Garanţia Internaţională”
“Staţi, ce-i aia? Spuneţi-mi mai multe că eu cred că am dezvoltat un ad-blocker pe retină şi nu ştiu.”

Garanţia Internaţională

Ocazie cu care am aflat mai multe despre reţeaua AD Garage. Sunt prezenţi în 15 ţări europene + Maroc, iar în România au peste 100 de service-uri în majoritatea oraşelor importante. Numai în Bucureşti sunt 12!

În toate aceste service-uri AD Garage oferă garanţie internaţională 24 de luni la componente şi manoperă pentru orice reparaţie auto şi/sau întreţinere auto efectuate în reţea. Practic, dacă ai vreo problemă pe drumurile europene, poţi contacta cel mai apropiat service AD Garage din ţara respectivă (Austria, Belgia, Elveţia, Germania, Spania, Finlanda, Franţa, Ungaria, Italia, Maroc, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Suedia şi Turcia) şi te ajută ei.

Plăteşti reparaţia, însă aici vine şmecheria. Dacă îndeplineşti criteriile suma va fi rambursată în baza facturii de reparaţie. Evident, nu poţi să ai o factură de reparaţie pe aer condiţionat şi să-ţi decontezi cu ea o baterie consumată, dar dacă ceea ce e reparat în reţeaua AD Garage ajunge să se strice, garanţia se aplică la orice service.

Revenind la verificarea autoturismului înainte de vacanţă, găsiţi aici un articol detaliat despre ce ar trebui verificat înainte de plecare. Totul durează vreo jumătate de oră, cu ridicat maşina şi testat.

De ce am ales AD Garage

Şi ca să vă explic puţin ce-mi place mie la AD Garage şi de ce merg de atâţia ani la ei: niciodată nu m-am simţit tras pe sfoară. Părerea generală despre serviceuri e destul de proastă, iar dacă nu te pricepi mai deloc la maşini, aşa cum eram eu în 2009, riscul e şi mai mare.

Ca să înţelegeţi, eram la nivelul de “Bună ziua, am o maşină şi trebuie să fac o revizie. Cum procedăm?”.

Am ajuns la recomandarea unui prieten şi am rămas pentru că mi-au inspirat încredere, iar pe parcursul anilor abordarea nu s-a schimbat. N-au fost faze de-alea cu “Ah, eşti client vechi, putem să te tratăm superficial”.

De fiecare dată vin la programare, las maşina în parcare, merg la recepţie, dau cheile şi spun ce problemă am.

Apoi urc în sala de aşteptare unde există un mare perete de sticlă cu vedere spre service. Acolo poţi să stai la TV sau să urmăreşti cum se lucrează la maşina ta. Depinde cât de control freak eşti. După constatare ţi se comunică costurile şi abia apoi se repară maşina (asta dacă nu ai o estimare clară chiar de la început). Niciodată nu m-am trezit cu surprize pe factură. 

La final o persoană de la recepţie aduce maşina în parcare şi îmi dă cheile. Nu există contact direct cu mecanicii, nu-şi bagă nasul clienţii prin service, totul e cât se poate de vestic, de 8 ani şi ceva la aceleaşi standarde.