Şoc şi groază săptămâna trecută printre specialiştii social media din întreaga lume. Au apărut rezultatele din Q2 ale Twitter şi s-a aflat că reţeaua de micro-blogging n-a mai adăugat niciun user nou comparativ cu primul trimestru al anului. Mă rog, e vorba de o stagnare a numărului de useri, pentru că ceva conturi probabil că s-au mai adăugat, pe măsură ce altele au fost şterse dintr-un motiv sau altul. Cert e că se aştepta o creştere de cel puţin 4 milioane de useri, dar momentan e acelaşi număr: 328 de milioane de conturi la nivel mondial.

Însă problema Twitter nu are nicio legătură cu userii noi şi pot să vă explic foarte simplu fără să plătiţi vreun curs de social media special pentru asta. Iată:

Un cont cu 12600 de followeri necumpăraţi la kilogram, ci crescuţi organic în vreo 7-8 ani. Doar 92 de afişări şi 4 clickuri pe o postare. Mai sunt postări care au reach 200-300. Uneori 400, dacă am noroc. Ceea ce se poate traduce chiar şi prin 6 clickuri!

Problema lui Jack Dorsey şi a găştii lui nu ţine de numărul de utilizatori noi, ci de ăia vechi care au plecat şi nu se mai întorc. Pentru că au ţinut prea mult de limita aia de 140 de caractere, pentru că n-au făcut un sistem logic de reply-uri pe thread decât la vreo 6 ani după ce toţi userii le cereau asta, pentru că au preferat să-şi pună nişte ochelari de cal în loc să-şi dea seama ce vor utilizatorii.