Aşa cum probabil că ştiţi, la Bucur Obor a fost mulţi ani un McDonald’s. Probabil că al 2-lea sau al 3-lea restaurant din Bucureşti, tradiţie, punct de întâlnire etc. Anul trecut s-a deschis Veranda Mall, cam la 500 de metri distanţă de Bucur Obor, aşa că McDonald’s s-a mutat acolo. Umblă zvonuri că n-ar fi fost ăsta planul de la început, însă patronul de la Bucur Obor s-a tot nesimţit cu creşterea chiriei, chiar şi când era aproape gata mall-ul la 2 paşi de el. Apoi a ţinut la preţ şi s-a bătut cu pumnul în piept că el poate să găsească în 2 zile chiriaş pe cele 2 etaje, că toată lumea vânează spaţiul ăla. Corporaţia a ridicat din umeri şi şi-a văzut de drum.

A trecut fix 1 an de atunci şi spaţiul ăla e tot gol. Nu pare să se amenajeze ceva acolo. Ăsta este fix exemplul de antreprenor român încăpăţânat, care ştie el că are dreptate şi nu vrea să lase la preţ. Habar n-am ce suprafaţă are spaţiul ăla, dar să presupunem că sunt vreo 400 de metri pătraţi. Dacă spaţiul ăsta e 6000 de euro pe lună şi are cam jumătate din suprafaţă, probabil că cel puţin 5000 de euro valorează şi spaţiul despre care vorbim noi. Ca să nu zic 10.000. 

12 luni pe gol înseamnă o gaură de cel puţin 60k euro. Dacă e mai mult chiria, poţi să ajungi la 100k. Şi asta doar pentru că n-ai vrut să faci un discount de 10-15%.

5 comentarii. Leave new

  • Tind sa dau crezare zvonurilor despre McD…

    Cam sa se intampla si in piata la Obor, dar sunt sigur ca nu numai acolo ci cam peste tot in .ro: banane foarte coapte, nu le lua nimeni – o gramada destul de mare zic – la acelasi pret cu bananele obisnuite.
    Ca sa ne intelegem, astea aveau gramezi de pete vinete, celelalte erau galbene.
    Boon… trece mama pe acolo, vrea sa ia, dar cere discount – vanzatorul ii spune sa plimbe ursul, exact asa… Isi face ea cumparaturile, se intoarce dupa o ora, era aproape de ora inchiderii, vanzatorul nu mai era, bananele nu mai erau, dar, mai incolo, langa cosul de gunoi, era exact acelasi morman de banane coapte…

    Este doar un exemplu, dar ilustreaza perfect realitatea: decat sa dea discount, sa recupereze o parte din pierdere, prefera sa arunce marfa si sa piarda tot…

    Acum, na… exista mai multe aspecte, dar nu este un caz rar, din pacate… 🙁

    Răspunde
  • Nici nu era nevoie sa faca discount, trebuia doar sa ramana la o chirie rezonabila. Dar ai dreptate, el a stiut mai bine 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu