in Ecommerce

Ce pregăteşte Fashion Days pentru Black Friday (2017)

Zilele trecute am fost la conferinţa pre-Black Friday organizată de Fashion Days (fiţi pe fază, urmează cea de la eMAG azi). Joi are loc sărbătoarea shoppingului românesc, a 13-a lună din an, după cum e numită de retaileri. Spre deosebire de anul trecut, Fashion Days are un nou General Manager, Robert Berza, transferat de la Zoot şi o integrare cu eMAG.

Cred că cea mai interesantă chestie pe care am auzit-o a fost că în acest moment nu mai există o diferenţă între magazinele „offline” şi cele online, din moment ce toate brandurile mari de haine şi-au dezvoltat aplicaţii şi siteuri pe care lumea s-a obişnuit să stea.

Cu liniuţă, detaliile interesante.

Fashion Days în ultimul an

  • 2/3 din clienţii lor sunt femei din oraşele mari, cu venituri mari.
  • Secţiunea de fashion de pe eMAG e populată majoritar de bărbaţi.
  • Clienţii Fashion Days comandă la birou produsele, în timp ce oamenii de pe eMAG comandă acasă.
  • Cam 45-46% din totalul comenzilor (ca valoare) se fac din Bucureşti-Ilfov.
  • În acest moment au 40.000 de articole unice (cu diferite mărimi).
  • Există 2 perioade de „prime-time” – dimineaţa la ora 9 şi seara.
  • În ultimul an au crescut beneficiile, au început să ofere livrarea gratuită la comenzi peste 150 de lei şi livrarea gratuită la Poştă peste 50 de lei, timpi mai scurţi de retur şi o mulţime de optimizări pe partea aceasta.
  • Creşterea YoY pe offline şi online e de 10%+pentru tot ce înseamnă fashion în RO.
  • Piaţa de fashion pe online e cam de 15-20% din total
  • Fashion Days a avut creştere de 59% a veniturilor în ultimul an
  • Primele 10 branduri vândute: Asics, Diesel, Guess, Jack&Jones, Next, Nike, PepeJeans, Puma, Benetton şi Zee Lane (care e un brand propriu, creat de echipa FD la Milano)
  • Anul ăsta au adus în premieră şi Aldo, Polo Ralph Lauren, Replay, Camper şi alte branduri.
  • Pentru 2018 pregătesc livrare în aceeaşi zi la showroomurile eMAG, livrarea în 2 ore (pentru cei care au urgenţe de fashion) retur în showroom.
  • Creşterea de trafic YoY este de 60%
  • 48% creşterea ratei de conversie cu ajutorul aplicaţiei de mobil.
  • Aplicaţia de mobil aduce de 3 ori mai multe venituri decât siteul.
  • Plata cu cardul a ajuns la 20% din total.

Black Friday

  • Pornesc BF mai întâi pe aplicaţia de mobil, la fel ca în ultimii ani, joi, 16 noiembrie, şi continuă tot weekendul.
  • Se estimează un 55-60% din vânzările de BF să fie din aplicaţia de mobil.
  • Apropo de asta, Fashion Days se consideră acum o companie „mobile first”
  • Reducerile vor porni pe site la vreo 2 ore după aplicaţie.
  • În ultimul an s-au făcut îmbunătăţiri mari pe zona de coş & cea de favorite, care au creat probleme anul trecut şi au pus aplicaţia în cap, speră ca anul ăsta să nu mai fie downtime.
  • Noutatea din acest an e că vor vinde diamante, şi accesorii de lux.
  • Printre obiectele aflate la promoţie de BF: genţi Prada, ceasuri Burberry, haine de la Valentino şi pantofi Jimmy Choo.
  • BF rămâne evenimentul anului, la care se lucrează luni întregi
  • Vor avea 1 milion de produse în stoc, discount până la 90%, iar 50% din stoc va avea cel puţin 50% reducere.
  • Traficul de BF este echivalent cu 3 săptămâni normale.
  • Valoarea totală a stocului de BF pentru Fashion Days şi secţiunea de fashion din eMAG este de 6-7 milioane de euro.
  • Orice plată cu cardul VISA vă aduce un voucher de 50 de lei.

3 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu