eMAG a organizat luni o conferinţă de presă specială pentru Black Friday, în care au mai dezvăluit nişte detalii legate de această sărbătoare a shoppingului în care toţi cumpără ca disperaţii şi mulţi comentează pe la colţuri că nu le-a plăcut reducerea, nu le-a venit comanda repede etc. Am închis acum câţiva ani discuţia despre cât de reale sunt reducerile acestea, n-are sens să mai insistaţi.
Cifre importante
- 29 noiembrie este data la care se preconizează că se va încheia livrarea pentru toate produsele cumpărate de BF
- Targetul este să livreze cam 67% dintre comenzi în primele 5 zile
- 2 milioane de produse la ofertă anul acesta
- 40 de milioane de euro în reduceri
- Vor livra în 15 showroomuri (cu programare) şi 500 de oficii poştale
- 2000 de clienţi care vor aplica de Black Friday la cardul eMAG vor primi 500 de lei bonus la orice achiziţie de peste 1000 de lei.
- Se aşteaptă comenzi de 350 de milioane de lei (de urmărit, până acum cifrele au fost peste aşteptările lor cu mult).
- 60 de rate fără dobândă la cardul eMAG în parteneriat cu Raiffeisen, multe alte oferte pe 12-24-36 de luni fără dobândă la cardurile altor bănci
- 50% dintre comenzi vor fi livrate prin Fan Courier
Noutăţile din acest an
- Voucher Tarom în valoare de 100 de euro, la preţ de 50 de euro
- Bilete la Formula 1
- Motociclete, ATV-uri
- Bilete la Electric Castle şi alte concerte (Kate Perry)
- Bijuterii de lux
- Abonamente la Digi
- Pachete turistice
- Servicii medicale (+ stomatologice)
- Antichităţi
Alte chestii interesante:
- 2000 de lei e valoarea medie a comenzilor cu cardul. 500 de lei valoarea medie a comenzilor cu totul (card+ramburs). 30% plata cu cardul, pentru jumătate din acest procent se folosesc carduri de cumpărături fără dobândă, deci cam 15% din totalul comenzilor.
- 3% e rata de retur de Black Friday, mare parte din fashion.
- În primul an de Black Friday (2011), au pierdut cam 1 milion de euro din cauza unor greşeli de tipul „vândut două frigidere în acelaşi timp pe stoc de unul singur”
- 700 de programatori are eMAG în acest moment.
- 44% dintre români vor să cumpere de Black Friday.
- Dacă în 2012 se cumpărau în medie 2 produse/client, acum se aşteaptă la 3.4 produse/client.
- 10 milioane de euro a investit eMAG în noua linie de sortare + depozitele de lângă Bucureşti, eu am fost să le vizitez săptămâna trecută şi o să revin în zilele următoare cu un articol detaliat pe tema asta.













