eMAG a organizat luni o conferinţă de presă specială pentru Black Friday, în care au mai dezvăluit nişte detalii legate de această sărbătoare a shoppingului în care toţi cumpără ca disperaţii şi mulţi comentează pe la colţuri că nu le-a plăcut reducerea, nu le-a venit comanda repede etc. Am închis acum câţiva ani discuţia despre cât de reale sunt reducerile acestea, n-are sens să mai insistaţi.

Cifre importante

  • 29 noiembrie este data la care se preconizează că se va încheia livrarea pentru toate produsele cumpărate de BF
  • Targetul este să livreze cam 67% dintre comenzi în primele 5 zile
  • 2 milioane de produse la ofertă anul acesta
  • 40 de milioane de euro în reduceri
  • Vor livra în 15 showroomuri  (cu programare) şi 500 de oficii poştale
  • 2000 de clienţi care vor aplica de Black Friday la cardul eMAG vor primi 500 de lei bonus la orice achiziţie de peste 1000 de lei.
  • Se aşteaptă comenzi de 350 de milioane de lei (de urmărit, până acum cifrele au fost peste aşteptările lor cu mult).
  • 60 de rate fără dobândă la cardul eMAG în parteneriat cu Raiffeisen, multe alte oferte pe 12-24-36 de luni fără dobândă la cardurile altor bănci
  • 50% dintre comenzi vor fi livrate prin Fan Courier

Noutăţile din acest an

  • Voucher Tarom în valoare de 100 de euro, la preţ de 50 de euro
  • Bilete la Formula 1
  • Motociclete, ATV-uri
  • Bilete la Electric Castle şi alte concerte (Kate Perry)
  • Bijuterii de lux
  • Abonamente la Digi
  • Pachete turistice
  • Servicii medicale (+ stomatologice)
  • Antichităţi

Alte chestii interesante:

  • 2000 de lei e valoarea medie a comenzilor cu cardul. 500 de lei valoarea medie a comenzilor cu totul (card+ramburs). 30% plata cu cardul, pentru jumătate din acest procent se folosesc carduri de cumpărături fără dobândă, deci cam 15% din totalul comenzilor.
  • 3% e rata de retur de Black Friday, mare parte din fashion.
  • În primul an de Black Friday (2011), au pierdut cam 1 milion de euro din cauza unor greşeli de tipul “vândut două frigidere în acelaşi timp pe stoc de unul singur”
  • 700 de programatori are eMAG în acest moment.
  • 44% dintre români vor să cumpere de Black Friday.
  • Dacă în 2012 se cumpărau în medie 2 produse/client, acum se aşteaptă la 3.4 produse/client.
  • 10 milioane de euro a investit eMAG în noua linie de sortare + depozitele de lângă Bucureşti, eu am fost să le vizitez săptămâna trecută şi o să revin în zilele următoare cu un articol detaliat pe tema asta.