in Food

Alergători în bucătărie: Am învăţat să fac ciocolată vegană

Dacă mi-ar fi spus cineva acum câţiva ani că o să ajung să fac ciocolată vegană şi o să o şi mănânc cu poftă pe urmă, probabil că aş fi râs ore în şir. Însă odată cu trecerea timpului am învăţat să nu mai exclud nicio posibilitate. De-aia mă şi uit din când în când spre uşă, aşteptând să intre Charlize Theron îmbrăcată sumar.

Treaba cu mâncarea sănătoasă n-a venit din prima, ci s-a întâmplat treptat. Mai întâi am pus nişte kilograme pe mine, apoi mi-au spus prietenii că n-ar fi o idee rea să mai tai dulciurile şi să dau burta jos. Acum vreun an şi ceva am început cursurile de spinning, iar vara trecută am alergat pentru prima oară o tură completă de Herăstrău. Toate alături de comunitatea 321Sport.

Dacă n-aţi auzit încă de ei, sunt nişte oameni pasionaţi de sport care încearcă să facă asta într-un mod organizat şi accesibil oricărui amator. Principala activitate a comunităţii e legată de alergările de marţi seară, care au loc de la 19:30 în parcul Herăstrău. Cu timpul s-au adăugat tot felul de alte evenimente, maratoane şi discuţii legate de sport şi un stil de viaţă sănătos.

Alergători în bucătărie a avut primul eveniment dedicat gătitului sănătos pentru persoanele care fac sport. Vor mai urma 3 astfel de workshopuri pe parcursul anului, fiecare cu o tematică diferită.

Toate vor avea loc la studioul Taste Learners, al lui Viorel Copolovici. El a fost bucătarul care ne-a învăţat cum să facem 4 preparate simple, sănătoase şi eficiente din punct de vedere caloric. Acest prim workshop s-a numit „Fundamentele gătitului sănătos” şi a inclus o serie de sfaturi venite de la un medic nutriţionist.

Am învăţat să gătim o gustare rapidă, două feluri principale şi un desert vegan:

File de cod cu sote de broccoli
Piept de curcan la tigaie cu quinoa și coulis de afine
Păstrăv afumat tartinabil
Ciocolată vegană

Până la urmă am combinat peştele cu quinoa şi pieptul de curcan cu sote-ul de broccoli, iar combinaţiile mi s-au părut excelente. Cu peştele nu mă omor, însă curcanul a intrat deja în meniul obişnuit, mi-a plăcut foarte mult combinaţia asta, mai ales că se face foarte simplu (pieptul de curcan e prăjit în tigaie – iar apoi uleiul este eliminat de pe carne), în timp ce broccoli-ul este fiert şi apoi tras la tigaie cu unt şi cu usturoi. That simple!

Gustarea cu păstrăv afumat e iar interesantă, se face cu orice peşte afumat curăţat de oase peste care puneţi nuci pisate (sau caju, migdale etc.) + măsline tăiate felii, nişte apă şi totul amestecat cu mâna. Foarte uşor de întins pe pâine şi foarte hrănitoare.

Nici ciocolata vegană nu e mare filosofie. 2 avocado, cam 200 de grame de cacao, apă, miere după gust. Se amestecă la blender până când arată ca o ciocolată. Se mai adaugă miere (dacă mai e nevoie) şi bucăţi de nuci. Dacă vă doriţi, puteţi să băgaţi şi nişte esenţă de rom, sau rom pe bune, sau un alt alcool. Eu n-am pus şi a fost ok. După ce am contribuit la prepararea tuturor reţetelor de mai sus în cadrul workshopului, am reluat treaba şi acasă. Cu ciocolata vegană e nevoie de puţin timp să te obişnuieşti, că nu are acelaşi gust cu Milka, însă nu e deloc rea. Eu am luat-o la birou şi am transformat-o într-un desert zilnic, după masa de prânz. Din 2 avocado a ieşit suficientă ciocolată cât să mănânc vreo 3-4 zile în porţii generoase. Vă zic, depinde câtă miere pui 😀

 

3 comentarii. Leave new

  • Buna, Alex! Multumesc frumos pentru recomandari! Am incercat si eu mai devreme ciocolata vegana si, intr-adevar, nu e deloc rea. Eu sunt cumva obisnuita cu gustul ciocolatei negre, insa la combinatia asta cu avocado chiar nu ma gandisem, desi consum avocado frecvent. Cred ca si la cantitatea de cacao putem ajusta. Am folosit un avocado si un plic de 60 de grame de cacao plus apa+miere+migdale crude in loc de nuci 🙂 si a iesit foarte buna la gust. O sa mai fac, e clar! Multumesc!

    Răspunde
    • Da, clar merge reglată după gust. Şi eu o să mai testez variante. Prefer să-mi iau aşa ceva la birou decât să ronţăi tot felul de alte lucruri.

  • Da, asa e, de acord! E bine sa avem un snack (cum mai spun eu) sanatos. Iar la categoria rontait intre mese, de obicei am fructe la birou (mar/portocala/kiwi/banana) sau cateva migdale/nuci crude. Nu stiu daca ai incercat, insa e ok de rontait si soia, daca o agreezi. Am luat boabe de soia de la Farmacia Tei (cam 5 lei o punga de 1 kil de la SanoVita), le-am fiert, scurs si apoi pus cu sare la cuptor pana s-au rumenit; mi se par f bune. Au la farmacia Tei intr-o punga mica de 20 de grame – soia crocanta, cumparat/testat/placut, facut acasa :-).

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu