Am trecut zilele trecute pe la Grozăveşti, chiar pe lângă noile clădiri Orhideea Towers şi m-am speriat de cum a ajuns să fie traficul pe acolo. Vorbim de Splaiul Independeţei, o zonă care ar trebui să devină una dintre principalele ieşiri din Bucureşti în următorii ani (odată ce se termină podul Ciurel şi pasarela către A1). Avem, deci, o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu, un cimitir al tinereţii noastre, o variantă gândită pentru dezvoltarea traficului pentru următorii 15-20 de ani, iar fix în buza acestui drum noi trântim o clădire uriaşă şi permitem ca două benzi să fie ocupate de maşini (una legal, cealaltă ilegal).

Practic, odată ce treci de intersecţia de la Orhideea şi continui spre Regie, ai o singură bandă pe care poţi merge, în unele locuri o bandă şi jumătate. Traficul e gâtuit şi nici nu trec prea multe maşini pe acolo. Şi asta în condiţiile actuale, când nu s-a dat în folosinţă noua clădire! Orhideea Towers e prevăzută cu 400 de locuri de parcare, la care să zicem că se mai adaugă şi cele din centrul comercial de peste drum (până când nu vor pune şi ei bariere şi un tarif orar). În total poate 1000 de locuri de parcare într-o zonă în care e nevoie de cel puţin dublu. Şi nu mă refer doar la nevoile celor din clădire, ci şi la ceea ce le trebuie studenţilor care trăiesc în zonă. Nu poţi să interzici maşinile de tot, aşa că numărul lor va tot creşte, ceea ce înseamnă că fie faci parcări, fie te obişnuieşti cu ideea că maşinile parcate îţi vor încurca traficul. Mă rog, problema asta e în tot Bucureştiul.

Sigur, e excelent că avem clădiri noi şi frumoase aproape de staţiile de metrou, aşa cum se întâmplă la Timpuri noi şi la Grozăveşti sau la Apaca/AFI, însă nu e suficient. Pentru ca lucrurile să se mişte e nevoie ca autorităţile să-şi facă partea lor de treabă.