in Advertising/PR

Prea mult PR pentru nimic

Un articol interesant via Cronica.ro (apropo, vă recomand călduros să intraţi zilnic pe site sau să vă abonaţi prin email) spune că în acest moment, în Statele Unite, sunt 6 oameni de PR pentru fiecare jurnalist

Mai sunt şi alte cifre interesante acolo, precum cele legate de diferenţa de salarii dintre cele două domenii, care a tot crescut în defavoarea jurnaliştilor. De la 5000 de dolari pe an, s-a ajuns la o diferenţă de peste 16.000 de dolari pe an, asta în condiţiile în care numărul jurnaliştilor a tot scăzut, iar volumul de muncă a crescut, evident.

În ceea ce priveşte creşterea numărului oamenilor de PR, e ceva normal. Stakeholderii nu mai sunt aceiaşi de acum 10 ani. De fapt, nu mai sunt aceiaşi nici cei de acum 5 ani. Oamenii de PR trebuie să lucreze acum cu tot felul de bloggeri, vloggeri, influenceri, iar asta le poate ocupa tot timpul, fără să mai ajungă la jurnalişti.

Pe de altă parte, apariţiile în presă şi-au păstrat „greutatea”, ceea ce ne duce într-un punct în care toată lumea încearcă să obţină earned media. Aşa ajungem ca peste 95% dintre pitchurile actuale să nu aibă succes, pentru că se lucrează la kilogram de multe ori. Iar atunci când încerci să oferi către 10 jurnalişti acelaşi subiect, există şanse foarte mari să nu ţi-l preia niciunul.

N-am o soluţie, însă mă întreb când vor învăţa agenţiile să nu mai pitchuiască fiecare subiect tuturor celor care ar putea fi interesaţi? Când vom avea curajul să-i spunem clientului „băi, subiectul ăsta pur şi simplu nu este suficient de interesant, hai să găsim altceva, sau hai să mai aşteptăm puţin dacă vrem coverage valoros”. Când nu vom mai lansa fiecare ambalaj nou, fiecare magazin de colţ de stradă şi fiecare serviciu de livrare gratuită printr-un eveniment de presă şi două comunicate?

2 comentarii. Leave new

  • „bună, suntem niște oameni cu o idee bună, vrem să te invităm la evenimentul nostru pentru niște earned media, ignoră cei 12 sponsori ai evenimentului, nu avem bani”.

    Răspunde
  • Soluția e simplă: native advertising. Plătești decent un jurnalist, blogger, influencer, vlogger, etc. și creează conținut dedicat celor care îl urmăresc.

    Nu ai bani, nu e problemă, dai la schimb experiențe: vacanțe, vizite în exclusivitate la sediul tău, produse de test pe care nu le mai ceri înapoi, etc.

    Eu am început deja să triez cât de mult posibil oamenii de PR care vor să trimită la test un produs pentru 4 – 10 zile, nu au lăsat niciodată un produs pentru concurs sau pentru utilizare long-term, ca să nu mai spun de bugete prin care să plătesc servere și alte facturi care să-mi susțină activitatea de creator de conținut.

    Nu m-aș mai întoarce niciodată să fiu angajat, fie că e vorba de agenție, fie că e vorba de presă. Le-am făcut pe amândouă, am învățat din ele și încerc să nu mai fac greșeli de aici încolo pe cont propriu.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu