Din categoria ştirilor random care îmi ajung în inbox: s-a lansat TAGRO, primul tractor românesc după o pauză de 10 ani.

Sincer să fiu uitasem că Uzina Tractoare Braşov a falimentat la începutul crizei, ăsta fiind şi motivul pentru care nu s-au mai produs tractoare în România de atunci.

Căutând informaţii pe subiect, am descoperit o serie de imagini cu tractoarele de la uzina din Braşov. Multe din ele sunt cele clasice, pe care le-am tot văzut la ţară până pe la mijlocul anilor 2000.

Un astfel de UTB fabricat în anii ’90 se găseşte pe OLX la 4-5000 de euro, ceea ce mi se pare enorm.

Pe de altă parte, acest TAGRO mi se pare că arată ca un model produs în afară, iar conducerea IRUM Reghin a investit 4 milioane de euro în dezvoltarea modelului. Ar fi o veste bună să meargă vânzările, mă gândesc că putem replica în mai multe domenii succesul pe care l-a avut Dacia, cu condiţia să scoatem pe piaţă produse la preţuri mai mici decât media din Vest.

Preţul de pornire va fi 34.500 de euro, puterea motorului este de 102 CP (nu e cam puţin totuşi?), iar tractorul e dotat cu comenzi radio şi aer condiţionat.

Repet, arată atât de bine încă m-aş apuca şi eu de agricultură :))