in Casual stuff

Sau cel puţin aşa sper eu

În ultimele luni am fost mai conectat cu tot ce înseamnă serviciile de curierat din România şi am început să înţeleg că lucrurile sunt suficient de complicate încât să nu existe o rezolvare facilă.

Ştiu, aţi avut probleme cu firma X, care e cea mai praf, şi pe care aţi vrea să n-o mai nimeriţi niciodată. Iar în loc de „X” puteţi pune cam orice nume al unei firme de curierat din România, că peste tot sunt ceva probleme.

E chiar amuzant să lucrezi cu mai multe shopuri online care au ceva volume şi care livrează prin firme diferite. Şi să observi cum într-o parte lumea înjură firma A şi promite că va boicota magazinul până când nu se trece la firma B, în timp ce la alt magazin online povestea e fix pe dos.

Adevărul e că nu firma contează, ci curierul. Iar aici situaţia e cât se poate de gri, în sensul că sunt zone şi zone. Poţi nimeri într-o zonă în care curierul nu-şi dă interesul, aşa că poate să scrie pe el şi Royal Mail, că nu-ţi mai pasă prea mult.

Ce sper eu să se întâmple în 2019 este să se dezvolte cât mai mult dulapurile. Lockere, Easy Box, puteţi să le ziceţi cum vreţi. E vorba de acele dulapuri securizate în care curierul merge şi lasă mai multe comenzi în acelaşi timp, urmând ca beneficiarii să vină şi să le ridice când au chef şi timp.

eMAG a lansat recent Easy Box, iar planul e ca în 2019 să le treacă sub brandul SameDay şi să le ofere şi altor clienţi SameDay.

DPD testează serviciul DPD Collect, însă mai au ceva de lucru la el din câte am înţeles, momentan sunt în faza de testare.

FAN Courier au şi ei un proiect pilot numit eBOX, cu 10 dulapuri în Bucureşti. La care se mai adaugă reţeaua CollectPoint, cu care au un parteneriat.

Nu ştiu de Urgent Cargus dacă au ceva lansat, însă probabil că au şi ei planuri.

Acest tip de serviciu ar putea rezolva foarte multe probleme de care se lovesc oamenii în relaţia cu firmele de curierat. Toate cazurile alea în care nu ştii dacă vine comanda când eşti acasă sau la serviciu, toate cazurile alea în care nu vrei să plăteşti până nu-ţi vine comanda (cele mai multe lockere au sau vor avea în curând opţiunea de plată cu cardul la ridicare). Plus că scapi de situaţiile în care ai un curier nebun pe zonă de la o anumită firmă. Nu zic că am păţit, dar mi-ar plăcea să am un box de la Urgent Cargus pe lângă birou :))

Momentan suntem în punctul în care firmele de curierat se roagă de magazinele online să testeze acest serviciu, iar magazinele se roagă de firme să extindă reţeaua ca să se justifice nişte implementări complexe în siteuri. Poate că eMAG va reuşi să seteze trendul, iar aceste boxuri vor deveni o obişnuinţă, sau poate că la finalul anului vom constata că avem tot câteva zeci de lockere prin Bucureşti şi alte 2-3 oraşe mari din ţară, iar românii preferă să se plângă că a venit curierul fix când nu erau ei la adresă.

7 comentarii. Leave new

  • Viitorul în curierat este deja aici, dar nu pe la noi. 🙂

    O firmă din Singapore face ultimele teste pentru implementarea pe scară largă a livrării pachetelor sub 4kg cu drona către acest gen de dulapuri.

    Din ce spun ei, 88% din toate coletele livrate în Singapore au sub 4kg, aşadar statul ar avea de câştigat printr-o nouă metodă de optimizare a traficului rutier.

    Nu mai țin minte cum îi zice firmei, s-ar putea să fie vorba despre Agency by Air, dar se pare că deja este concurență în zona asta.

    Tot în Singapore, Airbus face ultimele teste pentru livrările cu drona. https://www.dronethusiast.com/singapore-introduces-airbus-drone-delivery-service-parcels .

    Mi se pare cam ciudat că Singaporezii nu te lasă să te joci cu drona în țara lor, dar sunt gata să zică da livrărilor cu drona la nivel de stat. 🙂

    Adevărul este că lor le-ar fi mai uşor să implementeze chestia asta pe scară largă şi pentru că foarte multe clădiri sunt înalte şi au terase accesibile. Vom vedea în 2019.

    Răspunde
  • Livrările cu drona nu vor prinde niciodată la noi și nici în străinătate. E mai complicat și mai costisitor decât merită povestea.

    Răspunde
  • Painea feliata. E comod sa treci prin benzinarie sa iti iei coletul la 11 noaptea in 5 secunde. Pacat ca nu poti decat un produs. Ar mai putea lucra aici.

    Răspunde
  • Radu, poate în România nu va prinde, dar în Singapore mai multe companii au testat deja livrările cu drona.
    Mă întreb de ce o companie de talia Airbus ar investi în R&D pentru astfel de drone şi de ce ar face teste?
    Cred că este complicat şi costisitor în prima fază, dar abia după testare prototip se merge la partea de optimizare costuri şi logistică.
    Cine ştie ce ne rezervă viitorul? Până la urmă, cine credea că dronele vor ajunge o jucărie accesibilă? 🙂

    Răspunde
  • Tot din Singapore: anul trecut am stat de vorbă cu un antreprenor, fondator al unui serviciu care livrează coletele la vecinii tăi, cafenele apropiate, mall-uri etc, de unde te duci să-ți ridici tu coletul oricând vrei. Cel de la care colectezi coletul este plătit pentru asta, își ia peste 30% din cât costă transportul.
    Avantajul în cazul afacerii lui era că punctul de colectare se afla la distanțe medii mult mai mici decât se află dulapurile.
    Nu știu acum care mai e statusul, ultima oară povestea că cei mai mulți care s-au înscris în sistemul lor ca puncte de colectare erau casnice sau pensionari – au foarte mulți bătrâni în Singapore care nu fac față cheltuielilor și asta e o variantă ok pentru ei să facă extra bani.

    Răspunde
  • Stii cum vad eu solutia? dulpauri puse la comun de mai multe firme, in cat mai multe locuri din oras. Asa, fiecare cu 3 dulapuri, nu se castiga nimic. Daca reteaua este la coum, fiecare magazin cotizeaza, se vor extinde dulapurile astea imediat.

    Răspunde
  • Inca am comanda care trebuie livrata de urgent-cargus de la Fashion Days. Initial am avut 2 comezi una cu livrare urgent cargus si una SameDay. Cea de la sameday a ajuns unde trebuie, cea de la cargus a fost impartita initial in 2 apoi mai nou in 3, si a fost livrata in alta localitate, si inca astept sa vina ultima parte, daca mai vine.

    Ori de cate ori am ocazia aleg livrare in showroom sau puncte de colectare. Sunt satul de curieri care ma suna sa cobor eu sa iau coletul, sau de greseli la adresa de livrare etc…
    Sa mai spun ca evit pe cat posibil livrarile cu Urgent-Cargus?, daca un magazin livreaza cu ei, prefer sa cumpar din alta parte.

    Ideea cu aceste puncte ar fi super, mai ales in benzinarii, care oricum sunt deschise 24/24.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu