Toate ştirile care anunţă pasajul de la Doamna Ghica subliniază că „s-a mai făcut un pas„, sau „proiectul a avansat”, asta în condiţiile în care se discută de cel puţin 10 ani despre aşa ceva.
Ăsta e oraşul în care trăim, unul în care planurile sunt logice, dar până se face implementarea dispare orice urmă de sens.
Pasajul ăsta ar fi trebuit făcut înainte să se dea în folosinţă autostrada A3, mai exact acea intrare din Şoseaua Petricani. Oricum strada Doamna Ghica este mult prea aglomerată cu cele 2 benzi pe sens pentru tot traficul venit din Pipera, odată cu deschiderea autostrăzii a crescut numărul de maşini, şi o să tot crească, pe măsură ce începe lumea să folosească acea rută.
Zona e total paralizată între 17:00 şi 20:00, durează zeci de minute să treci de intersecţia cu Şoseaua Colentina. Soluţia ar fi acest pasaj, care să fluidizeze traficul din ambele părţi, numai că proiectul a stat pe loc fără vreun motiv anume. Iar acum, ca prin minune, s-a aprobat un buget de vreo 28 de milioane de euro pentru această lucrare. Mă rog, asta nu înseamnă că vor veni şi banii prea curând.
Proiectul pasajului Ciurel, altă mare problemă a Capitalei, s-a oprit din lipsă de fonduri, nu s-a lucrat vreo 6 luni acolo din câte ştiu, şi nici acum nu sunt sigur că se lucrează.
Revenind la pasajul Doamna Ghica, n-am înţeles exact pe ce direcţie se va face, dacă va fi peste strada Doamna Ghica, sau peste Şoseaua Colentina. Trafic mare este pe ambele direcţii, însă drumul de importanţă mai mare este Şoseaua Colentina, iar proiectul înţeleg că s-a aprobat pentru 2 benzi pe sens şi o lăţime de 16,5 metri (şi nu 4 benzi pe sens, cum scrie în articolul de pe Hotnews).
Teoretic, deschiderea mai mare e pe Şoseaua Colentina, unde blocurile sunt mai depărtate, însă acolo e şi linia de tramvai, deci ar trebui create două poduri separate, unul lângă celălalt. Un pasaj peste strada Doamna Ghica ştiu că a mai fost în discuţii, însă multe proteste au venit de la biserica nou construită la marginea parcului.
Indiferent de ce se va decide, probabil că mai durează vreo 10 ani până când vom avea pasajul finalizat. Mai întâi se va face un studiu de pre-fezabilitate, apoi un studiu de fezabilitate, apoi o licitaţie care va fi contestată, între timp vor expira studiile, aşa că o vom lua de la capăt. Sigur, termenul de finalizare e de doar 2 ani, ceea ce mi se pare o glumă foarte bună.
4 comentarii. Leave new
Nu contează pe ce direcție se face, ambele vor beneficia de pasaj. Unii vor trece direct prin pasaj, pentru ceilalți semafoarele vor fi modificate pentru a permite un flux mai mare de mașini pe direcția perpendiculară decât în prezent.
Păi da, dar clar va fi o diferenţă între fluxul din pasaj şi fluxul pentru celălalt sens. Chiar dacă sincronizezi semafoarele suficient de bine.
Plus că n-am înţeles exact dacă va fi pasaj subteran sau suprateran.
Eu cred că va fi un pasaj teran
Nici supra, nici sub.
Adică nu se va face nimic
Ce treaba au liniile de tramvai cu pasajul? Tramvaiul va trece pe sub pasaj care va fi peste Soseaua Colentina pe care e linia de tramvai.