Am ajuns aseară la RevRally 4.0, evenimentul de networking al celor de la Revolut.

Au fost 3 topicuri importante: o discuţie cu Val Scholz, Head of Engagement, Revolut, moderată de Vlad Andriescu, prezentarea cifrelor actualizate şi prezentarea noii echipe din România.

Val Scholz a vorbit despre cum a evoluat Revolut ca produs din 2017 până acum, care e filosofia companiei şi cum încearcă să se extindă la nivel global. Pe scurt, ce-am înţeles eu, e că au cam acoperit pe multe pieţe segmentul pe care puteau creşte prin word of mouth şi gratuităţi. Aşa că se mai taie din cardurile oferite gratuit, încep să facă şi performance marketing, însă pe lângă asta e important şi să aibă o strategie bună de content marketing. A lăudat echipa de PR internă care a obţinut sute de apariţii free în presă.

În România au ajuns la 210.000 useri (faţă de 20.000, câţi erau în mai 2018 – momentul în care Irina Scarlat a devenit Country Manager). Ţinta e să ajungă la 500.000 de useri în România până la finalul lui 2019.

Dacă la început erau pe poziţia #10 în topul ţărilor în care e disponibil Revolut, acum sunt pe locul 5. Probabil că de-asta au şi angajat oameni mulţi, au ajuns la o echipă de marketing de vreo 8 persoane (cu tot cu Country Manager, Marketing Manager, PR Manager şi nişte Community Managers pe zone).

Încă n-au rezolvat problemele cu NFC-ul nici cu IBAN-ul de România (aici au fost discuţii cu 2 bănci, însă s-au împotmolit (şi) din cauza taxei pe lăcomie). Iar cu livrarea cardurilor mai au ceva de implementat la integrarea cu serviciul de curierat.

Dacă la început Revolut era folosit mai mult ca un card de travel, acum a devenit un card folosit în viaţa de zi cu zi. Cel mai mare număr de tranzacţii este la Digi (facturile) şi la Uber.

Legat de comisioanele pe care unele bănci le percep pentru Top-up (adică alimentarea cu bani a contului Revolut dintr-un alt card), au zis că au identificat câteva bănci care fac asta (BRD, CEC, Unicredit, Idea Bank). Sunt şi unele care au schimbat sau urmează să schimbe asta (OTP şi Garanti).

Momentan sunt 1200 de conturi Revolut Business în România, însă cel mai avantajos scenariu este cel în care un client are cont Revolut şi este plătit în Euro de clienţi din afara României. Apropo de Business, sunt aici costurile, administrarea începe de la 25 de lire pe lună.

Impresia mea este că s-a dus hype-ul ăla de început, acum urmează munca aia grea, în care trebuie să creşti într-un ritm alert, fără să mai beneficiezi de momentum.

Rămân la părerea că Revolut e o variantă foarte bună de card de cumpărături şi de travel. Am plătit recent 361 de euro şi diferenţa dintre cursul ING şi cursul Revolut era de 50 de lei la suma asta. Aproape 4%!