Am tot văzut zilele astea prin Paris trotinete și biciclete electrice lăsate la întâmplare.

Sunt cel puțin 5 firme, unele pot fi închiriate direct din aplicația UBER, iar oamenii le folosesc non-stop.

Problema e că trotinetele astea sunt lăsate peste tot. În București nu sunt încă atât de multe încât să te deranjeze, dar prin Paris deja încurcă. Și nu mă refer la cazuri extreme (trotinetă abandonată pe șosea) ci la alea de pe trotuar.

Omul lasă trotineta fix pe mijlocul trotuarului, apoi vine altul și lasă alta trotinetă fix în paralel cu ea, la 1 metru distanță. Ocupă aproape tot trotuarul.

Apoi mai sunt cele trântite pe jos, care dau un aspect de oraș apocaliptic. Cred că e oribil să te plimbi printr-un Paris gol și să vezi trotinetele alea aruncate peste tot.

Asta e problema cu sharing economy, că momentan este înțeles prost conceptul și nu cred că se vor schimba prea curând lucrurile. Dacă obiectul nu e al meu, atunci nici nu e responsabilitatea mea să am grijă de el.

Și să vedeți când se va răspândi treaba cu mașinile. “N-am reușit să o parchez, așa că o las pe jumătate din banda 1, să vină altcineva să o mute.” sau “Eu aici am treabă, aici las mașina, chiar dacă nu e parcare, avem sharing economy.”

Faza e că acest sharing economy înseamnă și sharing the responsability nu se presupune că responsabilitatea e la alții.