În ultima vreme văd tot mai mulţi clienţi îngrijoraţi de scorul din PageSpeed Insights şi m-am cam plictisit să le explic tuturor că acest tool gratuit de la Google nu e decât o chestie absolut orientativă.

Serios, nu-mi dau seama cine tot popularizează tool-ul ăsta, dar a crescut notorietatea lui cu 200% în ultimul an.

Şi hai, că la clienţi mai merge, dar mi s-a întâmplat să-mi pice ochii şi pe “audituri” de la diverse agenţii care avertizau cu atenţie şi îngrijorare că un site are scor cam mic pe mobil sau pe desktop. Agenţii respectabile, de SEO, performance şi nu numai, care se presupune că se pricep la domeniul ăsta şi că au tooluri mult mai avansate de atât, softuri premium la care plătesc abonamente mari.

În schimb, ele vin cu PageSpeed Insights şi iau o atitudine gravă.

Sigur, e o problemă dacă siteul se încarcă în reluare, dar uneori ai un scor slab şi pe un site care se încarcă bine sau foarte bine. În plus, un scor slab acolo n-o să-ţi afecteze aşa mult businessul, după cum puteţi vedea imediat.

Ştiţi ce scor are eMAG? Păi 23 pe mobile şi 58 pe desktop. Sigur, ei împing traficul de mobil spre aplicaţie, dar tot 23 este scorul. Nu cred că Iulian Stanciu are coşmaruri noaptea din cauza asta.
Zara? 24 pe mobile, 83 pe desktop. Şi ei au echipe uriaşe de programatori care ar trebui să facă optimizările.  
H&M? 15 mobile, 80 pe desktop.

Ah, că există şi siteuri super bine optimizate, cum e Zoso.ro? Sigur, 73 pe mobile, 91 pe desktop. Dar ăla e un blog în primul rând şi oricum Vali e foarte concentrat pe tot ce ţine de optimizare.  

Până şi Amazon are 49 pe mobil şi 85 pe desktop. 

Ebay? Cred că se închide în curând, că stau rău de tot. 42 pe mobile, 82 pe desktop.

Deci când mai vine cineva la voi şi vă spune pe un ton grav că sunt probleme mari de tot cu siteul şi că trebuie să-l optimizaţi pentru că n-are decât scor 20 pe PageSpeed Insights, puteţi să-l trimiteţi la plimbare. Sau să-i arătaţi articolul ăsta.