Vorbeam azi cu un prieten despre succesul pe care îl are Miami Bici, filmul produs de Codin Maticiuc şi BroMania. Au ajuns la 370.000 de bilete vândute în doar 2 săptămâni, record absolut pentru un film românesc, iar chestia asta e impresionantă, până ajungi s-o pui în context.

Bromania are 1 milion de followeri pe Instagram, vreo 900.000 de abonaţi pe Youtube. Codin mai are şi el, restul celor care au împins filmul ăsta au şi ei nişte sute de mii. Promovarea a început de anul trecut, de când s-a făcut casting pentru un loc în film, au avut turneu prin ţară, au colaborat cu o firmă de pariuri sportive, care a pus afişul în fiecare casă de pariuri din ţară, iar rezultatul e ăsta. 370.000 de bilete vândute. Probabil că vor ajunge la 500.000, hai 700.000. Cu toată promovarea posibilă.

Joker a făcut 530.000. Aquaman, fără să aibă cei mai cunoscuţi influenceri din România în spate, a vândut vreo 700.000 de bilete, din poignet.

Şi ajungem la 5Gang the movie, perla online-ului românesc din ultimii ani. 2 milioane la Selly, încă vreo 2 milioane la Dorian Popa pe Instagram, plus multe alte milioane de followeri şi abonaţi la toţi oamenii care au mai apărut în filmul ăla. Dacă-i întrebi pe oamenii de la Global, probabil că îţi vor spune că audienţa cumulată a tuturor influencerilor pe care îi au semnaţi ajunge la peste 40 de milioane de români (că e şi Diaspora abonată, şi ştiţi ce mulţi oameni au plecat din ţară în ultima vreme?). Dar hai să zicem că fanbase-ul real e la vreo 4-5 milioane.

Şi cu milioanele astea de followeri, filmul 5Gang a făcut fix 350.000 de bilete vândute. Ceea ce înseamnă, practic, vreo 200.000 de copii + părinţii lor. Deci rată de conversie de cât? 5%? Puţin, foarte puţin.

Şi dacă un produs de 20 de lei, plătibil o singură dată, promovat în zeci de clipuri şi mii de story-uri a avut o rată de conversie de doar 5%, oare cât o fi rata de conversie pentru un singur video? Sau pentru 3 story-uri?

Temă de gândire suplimentară: cât valora, la preţ de listă, toată promovarea care s-a făcut pentru filmele astea două, care împreună au vândut de 3 milioane de euro? 

Lista cu rezultatele pentru fiecare săptămână e aici, vă puteţi plimba prin arhivă ca să vedeţi şi alte filme.

12 comentarii. Leave new

  • cât valora, la preţ de listă, toată promovarea care s-a făcut pentru filmele astea două

    dureros.

    Răspunde
  • […] Also this. […]

    Răspunde
  • Pai zoso tot zice ca marea majoritate a blogger-ilor, vlogger-ilor si „instagramitzelor” din Romania „nu livreaza” dar daca nu il asculta nimeni…. Are zoso pacatele lui, dar la faza asta dreptatea (si statistica) e de partea sa 100%

    Răspunde
  • Eu in general sunt destul de hater cand vine vorba de „influencerii” mentionati de tine, dar totusi nu poti compara Miami Bici / 5 Gang cu Aquaman sau Joker. Jokerul a fost nominalizat la nu stiu cate Oscaruri, Aquaman este genul de film popular in prezent (chiar daca nu e Marvel) si unde multi merg pe principiul „trebuie vazut la cinema” (efecte speciale, decoruri etc). Daca vrei o comparatie mai aproape de realitate – vezi cum sta raportat la o comedie standard / un film obisnuit de actiune.

    Altfel eu nu vad cum putem ajunge la un fanbase real de 4-5 milioane pentru influencerii aia adunati. Publicul este de multe ori cam acelasi, si nu toti cei care urmaresc un influencer chiar ii vizioneaza toate postarile. Crezi, realist vorbind, ca 1 roman din 4 urmareste constant minim un youtuber?

    Ah, ca agentiile de PR pretind asta – este o cu totul alta discutie.

    Răspunde
  • iar pe instagram, mai ales la fete, sunt minim 50% străini care au dat follow. am văzut și 80% (morodan, cumpărați).

    Răspunde
  • Pai atunci, cu follow-eri cumparati este normal sa nu livreze. Toata lumea stie asta, e „secretul lui Polichinelle” dar foarte putini au curajul sa recunoasca ca au un elefant in camera….

    Răspunde
  • E clar . Nu trebuie sa mai băgăm bani in reclama online.
    Tot outodoorul și tv ul e de baza

    Răspunde
  • Eu nu sunt de acord cu autorul articolului si cu comentatorii de pana acum.

    Sa-l compar acum cu filmele care sunt pe aceeasi pagina:

    Miami Bici – 368.303 spectatori – 2 saptamani
    Bad Boys for Life – 407.809 spectatori – 7 saptamani
    Jumanji: The Next Level – 454.661 spectatori – 13 saptamani

    Deci filmul asta se bate cot la cot cu filme cu bugete de 90 milioane si 125 milioane, cu Will Smith si cu Dwayne Johnson.

    Audientele fiecaruia pe youtube nu se aduna, pentru ca in mare e vorba de aceeasi oameni. Plus ca din audienta aia de 2 milioane cat estimez eu, peste jumatate nu cred ca au cinema la ei in localitate sau foarte aproape, unii sunt minori si nu au reusit sa-si convinga parintii sa mearga cu ei. Unii sunt saraci si nu isi permit sa mearga la cinema. Plus ca au trecut abia 2 saptamani, inca au cifre ok asa ca o sa mai ramane in cinema. Eu am fost dezamagic de Oh ramona si nu mi-am facut curaj sa merg inca. Publicul platitor de bilet are media de varsta mai mare decat publicul canalelor lor in general.

    Filmul si-a acoperit cheltuielile deja si mai poate incasa destul si din cinema, de la netflix probabil dupa.

    Filmul 5gang a fost doar pentru craciun, deci limitat la 2-3 saptamani maxim, timp in care nu il vor vedea toti, din cauza timpului scurt si programului aglomerat din perioada sarbatorilor, iar dupa nu prea mai are haz.

    Răspunde
    • Audientele fiecaruia pe youtube nu se aduna, pentru ca in mare e vorba de aceeasi oameni. Plus ca din audienta aia de 2 milioane cat estimez eu, peste jumatate nu cred ca au cinema la ei in localitate sau foarte aproape, unii sunt minori si nu au reusit sa-si convinga parintii sa mearga cu ei. Unii sunt saraci si nu isi permit sa mearga la cinema. Plus ca au trecut abia 2 saptamani, inca au cifre ok asa ca o sa mai ramane in cinema. Eu am fost dezamagic de Oh ramona si nu mi-am facut curaj sa merg inca. Publicul platitor de bilet are media de varsta mai mare decat publicul canalelor lor in general.

      Păi tocmai asta era ideea 🙂

      Că audienţele nu se adună, dar ele sunt vândute prin agenţii ca şi cum s-ar aduna. La fel şi publicul care e mult rural şi mai puţin urban etc.

  • […] în care a fost promovat masiv de gașca WeGlobal, ba chiar e și Alina Ceușan în el. Tristeanu. Vorba lui Hoinaru, cât ar fi costat promovarea asta la preț de […]

    Răspunde
  • Pe logica asta inseamna ca daca faci reclama la zoso nu mai are rost sa faci reclama pe niciun alt blog ca oricum e aceiasi audienta, nu?

    Răspunde
    • Păi nu e același lucru, că vorbim de volume diferite. 2 milioane de abonați la un vlogger (potențial reach) vs. 10-20.000 de unici care intră pe blogul lui Vali într-o zi sau două, cât stă un articol pe homepage. Plus că sunt multe alte variabile.

      Teoretic, cifrele sunt de 100 de ori mai mici (abonați). Practic, doar de vreo 10 ori mai mici (views). Și apoi mai e factorul calitativ (copii vs. adulți).

      E complicat 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu