Vorbeam azi cu un prieten despre succesul pe care îl are Miami Bici, filmul produs de Codin Maticiuc şi BroMania. Au ajuns la 370.000 de bilete vândute în doar 2 săptămâni, record absolut pentru un film românesc, iar chestia asta e impresionantă, până ajungi s-o pui în context.

Bromania are 1 milion de followeri pe Instagram, vreo 900.000 de abonaţi pe Youtube. Codin mai are şi el, restul celor care au împins filmul ăsta au şi ei nişte sute de mii. Promovarea a început de anul trecut, de când s-a făcut casting pentru un loc în film, au avut turneu prin ţară, au colaborat cu o firmă de pariuri sportive, care a pus afişul în fiecare casă de pariuri din ţară, iar rezultatul e ăsta. 370.000 de bilete vândute. Probabil că vor ajunge la 500.000, hai 700.000. Cu toată promovarea posibilă.

Joker a făcut 530.000. Aquaman, fără să aibă cei mai cunoscuţi influenceri din România în spate, a vândut vreo 700.000 de bilete, din poignet.

Şi ajungem la 5Gang the movie, perla online-ului românesc din ultimii ani. 2 milioane la Selly, încă vreo 2 milioane la Dorian Popa pe Instagram, plus multe alte milioane de followeri şi abonaţi la toţi oamenii care au mai apărut în filmul ăla. Dacă-i întrebi pe oamenii de la Global, probabil că îţi vor spune că audienţa cumulată a tuturor influencerilor pe care îi au semnaţi ajunge la peste 40 de milioane de români (că e şi Diaspora abonată, şi ştiţi ce mulţi oameni au plecat din ţară în ultima vreme?). Dar hai să zicem că fanbase-ul real e la vreo 4-5 milioane.

Şi cu milioanele astea de followeri, filmul 5Gang a făcut fix 350.000 de bilete vândute. Ceea ce înseamnă, practic, vreo 200.000 de copii + părinţii lor. Deci rată de conversie de cât? 5%? Puţin, foarte puţin.

Şi dacă un produs de 20 de lei, plătibil o singură dată, promovat în zeci de clipuri şi mii de story-uri a avut o rată de conversie de doar 5%, oare cât o fi rata de conversie pentru un singur video? Sau pentru 3 story-uri?

Temă de gândire suplimentară: cât valora, la preţ de listă, toată promovarea care s-a făcut pentru filmele astea două, care împreună au vândut de 3 milioane de euro? 

Lista cu rezultatele pentru fiecare săptămână e aici, vă puteţi plimba prin arhivă ca să vedeţi şi alte filme.