Pe 15 mai se fac aproximativ 2 luni de când s-au închis restaurantele, barurile, cluburile, discotecile, ceainăriile şi restul localurilor. Probabil că abia din iunie se vor redeschide treptat, începând cu terasele, şi oricum vor fi nişte reguli stricte.

Însă problemele pentru tot ce înseamnă Horeca abia încep. După 2 luni de stat în casă, oamenii nu vor mai fi dispuşi să dea bani mulţi pentru o masă în oraş. Sau cel puţin nu vor mai face asta foarte des. E cum zice Vali aici, 20 de lei pentru o cafea? 35 de lei un cocktail? 45 de lei un risotto?

S-ar putea să asistăm la o creştere pentru restaurantele de cartier, alea cinstite, la care mănânci bine şi “ieftin”, comparativ cu centrul oraşelor. Vorbim aici de oraşele mari ale ţării, de Bucureşti, Timişoara, Cluj, Braşov, locuri în care există multe restaurante pentru hipsteri şi fiţoşi. Mă rog, prin Bucureşti nu prea sunt aşa multe astfel de localuri cinstite, dar s-ar putea să apară odată cu criza asta.

Ce vreau să subliniez e că va fi mai puţin loc pentru cârciumi gen Biutiful şi restul teraselor de pe Şoseaua Nordului sau B-dul Decebal, pentru tot felul de alte chestii hipstereşti deschise în ultimii ani. Şi asta pentru că publicitarii deja sunt loviţi destul de rău de criză. A apărut un mic sondaj pe contul de Instagram Au intrat banii şi 3 sferturi din oamenii intervievaţi au suferit modificări contractuale. Cam 60% sunt în şomaj tehnic, au salariul micşorat sau nu mai au deloc job.

Şi ce treabă au publicitarii cu asta? Păi ei erau o parte importantă din clientela asta de localuri cool. Şi nu e singura categorie afectată.

În plus, localurile astea erau frecventate preponderent de tineri, care în mod real nu prea îşi permiteau să mănânce acolo. Însă nici nu aveau repere până acum, că nu făceau cumpărături de la supermarket decât superficial. Situaţia se schimbă când realizezi că dădeai 100 de lei pe o masă în oraş pentru o persoană şi că de banii ăia găteşti o săptămână, 3 mese pe zi.