in Web

Mare agitaţie legată de Facebook Shops, Alex zice că Facebook ne vrea cardurile şi adresele pentru ca mai apoi să omoare Shopify. Însă momentan Shopify a anunţat chiar un parteneriat cu Facebook pentru lansarea acestor shopuri, deci nu se pune problema de concurenţă. Plus că vorbim de 1 milion de business-uri care folosesc Shopify, câtă cotă de piaţă să câştige Mark de acolo?

Sunt de acord cu concluzia lui Alin Zăinescu în comentariile postării de mai sus, că deocamdată va fi doar o integrare mai simplă cu platforme precum Shopify, WooCommerce sau BigCommerce.

Cheia întregului demers cred că ţine de procesarea plăţilor. Bănuiala mea este că Facebook se va folosi în procesare de soluţii externe (Stripe, PayPal, Shopify etc.). Nu cred că vor fi lăsaţi să aibă acces la sute de milioane de carduri. Au deja acces la milioane de carduri (care folosesc Facebook Ads), dar să procesezi direct plăţi B2C ar duce lucrurile la un alt nivel de probleme, şi cred că ar prefera să ia comision fără să se ocupe şi de asta.

Oricum ar fi, mai durează câteva luni până când avem acces, probabil că se face roll-out în SUA, apoi în ţările din vestul Europei. 

În România (şi în alte ţări neimportante pentru Facebook), dacă procesarea plăţilor nu se va face direct din FB, nu vă aşteptaţi să funcţioneze lucrurile prea curând. Nu cred că vom vedea integrări cu MobilPay sau PayU, iar comisioanele unor procesatori externi vor fi inabordabile.

Mă aştept să asistăm la un val de business-uri mici care vor considera că nu mai are sens să-şi facă magazin online clasic. La fel cum în urmă cu 10 ani toţi artiştii (şi apoi alte businessuri) renunţau la siteul de prezentare, acum vor renunţa la shopurile clasice pentru unul pe Facebook, „cum are toată lumea”.

Abia aştept valul de noi specialişti în shopuri de Facebook.

În altă ordine de idei, un shop pe Facebook, în varianta prezentată, nu poate să înlocuiască niciodată un magazin online „clasic”. Facebook Shops are 3-4 opţiuni de customizare şi cam atât. Sper ca specialiştii din domeniu (echipa GPeC, de exemplu) să insiste pe chestia asta şi să o explice cât mai bine la evenimentele lor, pentru că nu cred că ar fi folositor pentru nimeni (în afară de Facebook) să prindă tracţiune aceste shopuri şi să înlocuiască variantele existente pe piaţă acum.

Nu în ultimul rând, odată cu apariţia acestor Facebook Shops, mă aştept să scadă reachul (chiar şi plătit) pentru linkurile către magazinul tradiţional şi să fie împinse de la spate magazinele pe Facebook Shops. Nu spun că FB o să facă asta, e pur şi simplu o speculaţie, dar nu vă miraţi dacă se va întâmpla.

1 comentariu. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu