La finalul lunii mai s-a anunţat intrarea Stripe pe 5 noi pieţe din Europa: Cehia, Bulgaria, România, Cipru şi Malta. În total, Stripe a ajuns la 39 de ţări (dintre care 29 europene). 

Teoretic, asta ar trebui să fie o veste bună. Stripe e folosit preponderent prin Shopify şi ar putea fi un concurent puternic pentru jucătorii locali.

Practic, comisioanele cu care au venit şi tot contextul de business arată că americanii nu au planuri prea mari la noi în ţară.

Comisionul pentru cardurile europene este 1,4% + 1 leu pentru fiecare tranzacţie.

MobilPay (Netopia) merge de ceva timp cu 0,99% + 0.30 lei pentru fiecare tranzacţie. 

PayU şi LibraPay sunt tot pe-acolo din informaţiile pe care le am (0,95% şi diferite bonusuri pentru LibraPay). 

În condiţiile astea, nu prea văd ce cotă de piaţă poate câştiga Stripe în România. Mai ales în contextul în care MobilPay are integrare cu Shopify de ceva timp.

Însă nici nu cred că mizează americanii prea mult pe vreo cotă de piaţă importantă. Toată mişcarea trebuie privită în contextul în care anul acesta Stripe ar putea să se listeze la bursă. Anul trecut, după ce au primit o nouă rundă de finanţare de 250 de milioane de dolari, evaluarea Stripe a ajuns la 35 de miliarde

IPO-ul este doar o chestiune de timp, iar detalii precum „prezenţa în 29 de ţări europene” dau foarte bine în faţa investitorilor.

Partea bună e că şi-a refăcut şi MobilPay siteul de prezentare cu această ocazie, poate că schimbă şi interfaţa platformei în curând.

Despre piaţa procesatorilor de plăţi din România am mai scris acum câţiva ani, probabil că voi reveni cu un update în curând.

7 comentarii. Leave new

  • Din perspectiva clientului care a trebuit sa implementeze o platforma de donatii cu cardul pentru o asociatie – stripe ruleaza uber-fin pe relatii cu clientii.
    Orice procesator din Ro:
    – nu facem pentru asociatii
    – daca facem, aveti aici O TONA de documente pe care trebuie sa ni le dati completate – si asta pana sa va spunem al catelea proiect sunteti in pipeline

    Stripe:
    – Ok, got it, aveti minimum de documente aici, ne apucam de treaba, suntem live in cateva zile.

    ofc ca te duci la stripe. relatii cu clientii 10+

    Răspunde
  • Chiar m-ar interesa un nou articol despre piata procesatorilor de plati din Romania. Asa poate ma lamuresc si eu de ce la unii am comision zero cand fac plati prin intermediul lor iar la altii de aproape 1%.

    Răspunde
  • Buna! Mobilpay se rebranduieste in NETOPIA Payments, schimbam si interfata platformei cat de curand 🙂

    Răspunde
  • Hai odata cu articolul ala despre piata procesatorilor de plati din Romania 😉 !

    Răspunde
  • Stripe cu siguranta au cota de piata in toate tarile europene unde s-au lansat iar tarifele lor mari nu trebuie privite ca o piedica, ci sunt niste tarife care reflecta calitatea serviciilor, a suportului si a lipsei de birocratie. Daca nu era Stripe pe piata eu nu puteam sa am acces la cativa clienti importanti din Sua. Dupa experienta cu mobilpay care imi respingea toate tranzactiile pe care le faceau clientii mei si apoi suportul dadea vina pe banca clientului, desii erau 4 banci diferite… m-am obisnuit cu gandul ca pentru a putea incasa bani fara dureri de cap trebuie sa platesc mai mult la un procesator de plati adevarat.
    Clientii mei deja se saturasera sa sune la banca ca sa le deblocheze cardurile dupa ce incercau sa ma plateasca pe mine.
    Comparatia dintre stripe si mobilpay este dintre un supercar si o epava.. Nu merita sa iti bati capul. Daca vrei ceva de calitate baga mana in buzunar. In business nu merita sa te carpesti.

    Răspunde
  • Mai e si un punct de vedere din partea developer-ului.
    Stripe e mult mai simplu de integrat decat NETOPIA de exemplu, daca vrei sa ajungi rapid pe piata sa vinzi, as alege in orice moment Stripe.

    Răspunde
  • Cea mai mare porcarie de platforma ‘procesator de plati’. sunt extrem de neseriosi. Evitati maxim!!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu