La finalul lunii mai s-a anunţat intrarea Stripe pe 5 noi pieţe din Europa: Cehia, Bulgaria, România, Cipru şi Malta. În total, Stripe a ajuns la 39 de ţări (dintre care 29 europene). 

Teoretic, asta ar trebui să fie o veste bună. Stripe e folosit preponderent prin Shopify şi ar putea fi un concurent puternic pentru jucătorii locali.

Practic, comisioanele cu care au venit şi tot contextul de business arată că americanii nu au planuri prea mari la noi în ţară.

Comisionul pentru cardurile europene este 1,4% + 1 leu pentru fiecare tranzacţie.

MobilPay (Netopia) merge de ceva timp cu 0,99% + 0.30 lei pentru fiecare tranzacţie. 

PayU şi LibraPay sunt tot pe-acolo din informaţiile pe care le am (0,95% şi diferite bonusuri pentru LibraPay). 

În condiţiile astea, nu prea văd ce cotă de piaţă poate câştiga Stripe în România. Mai ales în contextul în care MobilPay are integrare cu Shopify de ceva timp.

Însă nici nu cred că mizează americanii prea mult pe vreo cotă de piaţă importantă. Toată mişcarea trebuie privită în contextul în care anul acesta Stripe ar putea să se listeze la bursă. Anul trecut, după ce au primit o nouă rundă de finanţare de 250 de milioane de dolari, evaluarea Stripe a ajuns la 35 de miliarde

IPO-ul este doar o chestiune de timp, iar detalii precum “prezenţa în 29 de ţări europene” dau foarte bine în faţa investitorilor.

Partea bună e că şi-a refăcut şi MobilPay siteul de prezentare cu această ocazie, poate că schimbă şi interfaţa platformei în curând.

Despre piaţa procesatorilor de plăţi din România am mai scris acum câţiva ani, probabil că voi reveni cu un update în curând.