A bubuit numărul de cazuri de Covid, că s-a dus lumea la mare şi la şcoală (ce le-a trebuit vreuna din astea două?) şi tot mai mulţi oameni au renunţat să mai poarte mască.

În paralel, sunt companii care încearcă să-şi facă bucăţica de treabă. Dezinfectează suprafeţele, spală pe jos, schimbă măşti etc. Ceea ce ar fi foarte mişto şi ar funcţiona, dacă ar vrea şi populaţia să contribuie puţin. De exemplu, la Carrefour Veranda au apărut nişte etichete cu „Cărucior dezinfectat”. Chiar dacă anunţă ei mereu că le dezinfectează constant, au găsit şi soluţia asta ca să faci mai uşor distincţia între un cărucior „nou” şi unul care tocmai a fost folosit de cineva.

Chestie foarte inteligentă, care ar fi şi foarte folositoare… dacă şi-ar face şi clienţii bucăţica lor. Bileţelul capsat e destul de clar: ai luat căruciorul, l-ai folosit, rupe eticheta. Ce fac unii clienţi, vecini de-ai mei de cartier? Se uită la eticheta aia şi ridică din umeri. Am văzut eu vreo 3, în decurs de 10 minute, cum lăsau cărucioarele cu eticheta aia capsată. You had one job! Iei căruciorul, rupi eticheta şi o arunci, că oricum treci pe lângă 2-3 coşuri de gunoi pe drumul spre intrarea în magazin. Sau poţi s-o rupi la ieşire, după ce ai terminat treaba cu el şi s-o arunci chiar în cărucior dacă nu e niciun coş de gunoi pe lângă tine. Atât de simplu.

6 comentarii. Leave new

  • E o solutie foarte tampita, demna de „cei de la marketing au venit cu ideea sa”.
    Orice UX Designer iti va spune ca nu e o idee buna, din simplul fapt ca nu-ti creezi un produs pe baza actiunilor unor utilizatori. Unul e neatent, altul il doare undeva, altul se grabea si cireasa de pe tort, FOARTE MULTI au citit doar „carucior dezinfectat” pentru ca e scris cel mai mare, in loc sa scrie un mare „RUPE dupa ce ai folosit”.

    La intrare paznicii dezinfectau carucioarele, nu era de ajuns?

    De fiecare data cand vad produse unde se pune in carca utilizatorului sa se dea peste cap sa gaseasca/faca ceva, sa fie acolo in caz de are nevoie si alte tampenii, stiu din prima ca la mijloc e o durere mare in fund fata de utilizator si se arunca mingea in terenul lui, cand exista mii si mii de alte solutii simple si inteligente.

    Cu ce e inteligent faptul ca se printeaza etichete pentru a fi aruncate?

    Răspunde
    • Ok, „soluție mult mai simplă”. Shoot. Zi care e soluția aia. Că mie mi se pare destul de simplă.

      Nu e de ajuns că sunt dezinfectate, iar logica e simplă: oamenii iau cărucioare folosite cu 10 minute în urmă de alții, că nu știi care e dezinfectat și care a fost adus recent de altcineva.

      Altă variantă ar fi fost să îi pui pe oameni să lase cărucioarele într-un anumit loc, dar asta presupune mai multă muncă din partea „utilizatorului”

  • @Shack: nu zic ca nu e corect ce zici tu acolo, dar cumva doar transpui o chestie mai mult valabila la UX de apps la o chestie mult mai banala. Sa vii sa zici ca „pui in carca utilizatorului sa se dea peste cap” cand el trebuie sa citeasca 5 randuri scurte (pe numarate) si sa rupa o eticheta, chestie care dureaza 5 secunde cu totul, deja parca gasesti scuze pentru analfabeti…

    E cam si cum ai zice, ce plm ne pun astia sa purtam masti, pun in carca utilizatorului. Sa gaseasca ei o alta solutie mai simpla…

    Dar nu ma mai mira nimic cand purtatul (corect) al unei simple masti e deja mult prea mult pentru majoritatea oamenilor.

    Răspunde
  • Nu taiem destui copaci,nuu?! Din contra hai sa taiem si mai multi ca si asa avem de unde…faza asta cu etichetele de mai sus mi se pare super deplasat,cred ca cei din Marketing puteau gasii o alta varianta,nu sa irosim hartia aia an’pulea.

    Răspunde
  • Lumea zice bine in comentarii; fara hartie. Poate un un gizmo mecanic cu un slider care poate fi tras pe pozitia „Dezinfectat” numai de catre angajati.

    Cat despre ce trebuie sa faca clientii: nici eu nu am incredere in populatie sa faca ceva. Poate slider-ul de care ziceam se muta singur pe pozitia „Folosit” daca se misca destul de mult cosul, dar asta inseamna deja design de mecanica fina (poate un giro) ce costa sa fie implementat.
    Un manager sigur ar zice ca e prea scump si nu merita. Solutii intotdeauna exista. Problema e costul si timpul.

    Răspunde
  • https://medium.com/swlh/how-focusing-on-the-customer-not-the-competition-brought-us-over-1-million-new-signups-in-a-year-8fbcc8c01bbe

    Asta apropo de nu iei decizii functie de ce vrea clientul. De fapt, se poate si ar fi recomandabil 🙂

    Altfel, e doar o situatie de tipul Microsoft: „ba sunteti voi invechiti ca nu folositi interfata noastra smechera Metro”. Un esec mai nasol decat Vista mai tarziu, si interfata si-a recapatat functionalitatea. Gee, I wonder why 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu