S-a dus şi Webstock 2020, de data asta exclusiv online. 2 zile de prezentări în loc de una singură, desfăşurare de forţe la Marriott ca şi cum n-ar fi fost pandemie. Adică ecran uriaş, camere, o sală destul de mare dedicată evenimentului, sală care a stat goală. Eu am vorbit într-un panel despre Visual Influencers în ziua a 2-a, motiv pentru care m-am dus pe-acolo.

Oricum o dai, a fost naşpa să nu putem interacţiona între noi, să nu mă văd cu lumea cu care de obicei mă vedeam numai la Webstock. Poate că acum au realizat şi alţii cât de important era evenimentul ăsta pentru comunitate. A fost şi greu să interacţionezi cu alţi oameni, că erau comentarii răspândite şi pe live-ul de pe Facebook, şi pe wall-urile oamenilor. În fine, poate un chat comun ar folosi la ediţiile următoare.

M-am uitat la o parte din prezentări live, pe altele le-am recuperat ulterior de pe înregistrare şi voi continua să mai văd şi în zilele următoare ce-am ratat. Câteva idei notate:

  • Dragoş Stanca: Fashion Day a ajuns la vânzările previzionate pentru 2024, 2025; au avut luni cu vânzări ca de Black Friday.
  • 1000 de followeri pe Instagram nu au aceeaşi valoare precum 1000 de abonaţi la newsletter sau 1000 de subscriberi pe Youtube; aici a fost o discuţie mai amplă în panelul la care am participat, iar ceea ce am vrut eu să subliniez e că ne raportăm în mod greşit la aceleaşi cifre, încercăm să le aducem la un numitor comun atunci când le măsurăm.
  • Marian Hurducaş: Am ajuns să plătim de două ori pentru conţinutul pe care îl vedem. O dată plătim cu bani (cum e în cazul Netflix sau HBO Go), apoi plătim cu timpul nostru pe care îl petrecem online. Un serial chiar dacă intră pe Netflix la streaming trebuie să şi performeze, altfel nu mai prinde următorul sezon.
  • Dragoş Stanca: Toţi cei care au investit doar în vânzări directe au pierdut, au câştigat cei care au investit în brand de-a lungul timpului.
  • Trebuie să se facă ceva, să se ia atitudine, nu există etică. Cine să facă? Nu ştim, să se facă. Există un ghid, să se respecte. (aici o să revin cu un articol separat, că oricum s-a lansat un Ghid recent)
  • Teo: Brandurile fac o confuzie între “unde sunt oamenii” şi “unde sunt oamenii mei”. Engagementul înseamnă mai mult decât cifrele de reach. 
  • Tot Teo: nu ştiu de ce ziceţi că e vina brandurilor, că de fapt e vina agenţiei. Aici e discutabilă treaba. Clientul cere, agenţia poate să accepte sau să intre în conflict cu clientul. Cu cât e mai mare clientul, cu atât e mai mare şi ego-ul omului de marketing, care le ştie pe toate. Îi zici o dată, îi zici de 2 ori, se creează animozităţi. Te opinteşti şi clientul face pitch cu prima ocazie, ai pierdut banii. După un timp faci la fel cu alt client. A trecut anul şi la final tot ce ai rezolvat este să pierzi 2 clienţi. Nu s-a schimbat nimic, alte agenţii nu vor face la fel. Din afară asta se numeşte compromis, se numeşte că ţi-ai vândut sufletul, că nu faci decât să contribui la problemă. Din interior ai nişte oameni care se bazează pe tine, cărora le plăteşti salariile şi care n-au ambiţii să schimbe industria.
  • Alexandra Caciur: Lucrăm foarte bine cu influenceri strict pentru producţia video a unor proiecte, cunosc mediul şi avem o experienţă foarte bună, e cel mai bun raport calitate-preţ.
  • Costin Cocioabă: Bloggingul e în continuare foarte important. Cel mai bun mix pe care poţi să-l ai este Instagram-Blog. Însă bloggingul are o problemă de scalabilitate, nu poţi să ai o creştere la câteva milioane de cititori de pe o zi pe alta.
  • Lucian Mândruţă: Lucrurile au funcţionat foarte bine şi fără să mergem noi la birou. Corporaţia merge şi fără noi.

 

A făcut Vali o selecţie cu fazele care i s-au părut lui importante din primul panel de debate: Cabral, Dragoş Stanca, Chinezu, Teo, Costin Velicu (Vice.com).

Şi embed de la toată discuţia de vineri, panelul în care am vorbit şi eu.