Maria Zvinca s-a apucat de Academia de Content, Selly face şcoală de vlogging (cea mai, desigur), când nu are campanii la cârnaţi şi salam. Sunt şi alţi influenceri care s-au reorientat sau care încearcă să-şi umple timpul cu ceva.

Dacă mai ţine mult pandemia asta, cred că o să vedem şi reclame la videochat, că până la urmă important e să meargă facturile în continuare. E şi asta o muncă, nu dai în cap pe stradă…

Problema nu e că s-au terminat campaniile, problema e că au dispărut multe prilejuri cu care se făceau campanii bănoase. Brandul X dădea 1 milion de euro la Untold sau 500.000, era aiurea să ştie doar oamenii care mergeau la Untold despre asta, aşa că mai băgau 50-100.000 şi în promovarea parteneriatului pe la diverşi influenceri. O vară la Untold, EC şi Neversea putea să însemne şi un profit de 100.000 de euro pentru un influencer mare. Că se dădeau din top 10 story-uri, postări, un vlog, să fie reachul mare.

Acum sunt branduri care au pus batista pe ţambal, altele care au avut creştere negativă, nu se mai aruncă cu bani.

Şi aici mai apare o problemă. Toate agenţiile astea de impresariat influenceri şi-au făcut calculul că vor creşte de la an la an. Influencerii şi-au făcut calculul că vor creşte de la an la an. Am făcut juma de milion anul ăsta? Anul viitor trebuie să fac 1 milion. Oricum jumate merge la agenţie, hai că o să trag tare şi iese bine pentru toată lumea.

Numai că a venit pandemia şi a adus un val proaspăt de şomeri cu followeri mulţi: vedetele de la TV.

Acum 1 an n-ai fi văzut vedete de prima mână punând postări sponsorizate pe Instagram, că aveau alte proiecte, alte surse de bani pe lângă jobul din televiziune. Dar astea s-au dus. Toate conferinţele la care oamenii ăştia erau invitaţi ca speakeri, toate evenimentele de brand.

Şi pentru oamenii de brand e un calcul simplu: ce alegi între un influencer şi o vedetă cu acelaşi număr de followeri? Alegi vedeta, ca să te poţi lăuda că ţi-au făcut reclamă „prietenii tăi” cu nume importante.

Ce rămâne pentru influenceri? Şcolile. O să mâncăm educaţie pe pâine în perioada următoare, că sunt o grămadă de copii care vor să fie şi ei celebri şi să muncească de 3 ori mai puţin decât părinţii lor pe bani de 10 ori mai mulţi.

 

6 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu