Aşteptam lansarea noului Nissan Qashqai din pură curiozitate, pentru că la momentul la care am luat eu maşina, Mircea Meşter mă sfătuia să văd modelul nou, că e altă platformă, că o să vină cu chestii noi.
Aproape 1 an mai târziu, au apărut primele imagini cu noul Qashqai şi tot ce pot să spun e că mă bucur că mi-am luat modelul vechi. Mă aşteptam ca designul să fie mai „bombat”, mai musculos, cum zic ei, deci nicio surpriză aici. Seamănă puţin cu noul Juke, dar parcă arată mai bine. S-au păstrat multe asemănări cu versiunea a 2-a facelift, iar culoarea „de reclamă” e tot acest albastru care a rupt, şi pe care îl am şi eu la maşină.
Dintre noutăţile care mi-au atras mie atenţia: portierele din spate se deschid la 90 de grade pentru un mai bun acces cu scaunul de copii, masaj în scaune, jante de 20 de inchi, ecran TFT în spatele volanului.
Motorizările disponibile sunt pe benzină toate, un motor de 1.3 benzină mild hybrid şi un e-POWER – motor electric cu range extender pe benzină, un 1.5 litri. O singură versiune are 4×4, cea de 156 de cai şi cutie automată, cele 2 variante de cutie manuală au 138 şi 156 de cai. Motorul e-POWER ajunge la 187 de cai.
Maşina a crescut în lungime, în lăţime, în înălţime, peste tot. Portbagajul e mai mare cu 76 de litri, ceea ce îl duce la 507 litri. Nu e neapărat mare, vă zic din experienţă, dar îţi faci treaba cu el fără probleme.
Foto exterior:
La interior lucrurile stau binişor, sunt lucruri care îmi plac şi lucruri pe care nu le-aş fi schimbat de la modelul anterior. Zona volanului îmi plăcea mai mult înainte, iar consola cu navigaţia a fost mutată mai sus, pe modelul „tabletă” care a fost preluat cam de toţi producătorii în ultimii ani. Îmi plac butoanele de control de pe portieră şi acel ecran TFT din zona vitezometrului.
În schimb, n-au făcut mari îmbunătăţiri la grafica meniului principal, seamănă destul de mult cu ce am acum şi pare din anii 2000. Mă rog, nu că ar fi mult mai mişto la alte mărci, zici că acolo s-au terminat designerii.
Foto interior:
Dacă am înţeles corect, modelul ăsta va fi disponibil la finalul anului, ceea ce înseamnă că urmează nişte lichidări de stoc pentru modelul vechi, îl recomand cu căldură după aproape 10.000 de kilometri.
Ah, şi ce mai e mişto la varianta asta e că are şi opţiunea de bi-color, adică să vină capota într-o nuanţă diferită, aşa cum e la modelul ăsta alb.
2 comentarii. Leave new
Interiorul arată mișto. Exteriorul trebuoe văzut neapărat live, că noul Hyundai arăta SF în pozele de prezentare și e foarte tern pe stradă, chiar mi se pare că generația veche arăta mai bine. Modelul (deja) vechi de Qashqai voiam să-l iau și eu acum 2 ani și jumătate, ne plăcuse mult. Mă surprinde că are versiune 4×4. Sunt curios cum va evolua marca în Europa, am impresia că nu mai beneficiază de același suport de la Renault.
Noul Hyundai Tucson arată tern pe strada? Poate era vreo echipare mai slabuta (alea de 24k eur) ca alea mai spre 40k arata pe strada de zici ca se transforma acum si te ataca. Mi se pare ca arată fenomenal, foarte asiatic.
Noul Qashqai e un pas inainte, dar parca mai are pana acolo. Noul Honda HR-V mi se pare ca arata muuult mai bine decat vechiul model. Oricum toate mai au pana sa ajunga ca Mazda cx-30 si linia aia de design.