A trecut mai bine de o săptămână de război în Ucraina şi Meta continuă să ignore situaţia de aici. Poate că nu aţi observat că nu v-aţi gândit la asta, însă eu am urmărit cu atenţie pentru că eram curios de răspuns.

În trecut s-a întâmplat destul de des ca Facebook să creeze o zonă în platformă pentru ca oamenii să-şi anunţe prietenii că sunt în siguranţă. Acel „Marked as safe” pe care l-aţi mai văzut de-a lungul timpului. Zona de „Crisis Response” încă există, dar listează un bombardament din Pakistan, nişte inundaţii din Australia şi Malaezia. Astea doar din ultima săptămână, semn că există actualizări în secţiunea respectivă, doar că ele nu includ şi Ucraina.

La fel şi partea de donaţii, care a apărut de zeci de ori pentru diferite calamităţi din diferite zone ale lumii, dar acum nu văd să fie activată pentru Ucraina. Există iniţiative private de strângere de fonduri, dar nu e ceva împins de Facebook, aşa cum s-a mai întâmplat. Probabil că cele 15 milioane de conturi de Facebook din Ucraina nu sunt suficient de interesante pentru Meta. Plus că e război, brandurile nu mai fac reclame acolo, deci nu mai vin nici bani, ce sens are să te agiţi?

Pe lângă asta, mi se pare o problemă reală faptul că algoritmul Facebook continuă să funcţioneze la fel (tot mai prost). Într-un moment în care lucrurile se schimbă de la o oră la alta, este absolut stupid să vezi ştiri de acum 4-5 zile. Sâmbăta şi duminica trecută vedeam postări care spuneau că „Ruşii probabil că nu vor ataca Ucraina” sau „Exerciţiile sunt menite doar să sperie”. Acum m-am obişnuit să mă uit şi la data postării atunci când văd ceva, dar este enervant şi publicul larg sigur nu face asta. Iar chestia asta poate crea probleme la un moment dat. 

1 comentariu. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu