in Casual stuff

Citeam niște știri despre posibila implicare a lui Dan Șucu la Rapid și menționa cineva participarea la ”Imperiul leilor” drept indicator al interesului pe care patronul Mobexpert îl are în investiții noi. M-a apucat râsul, evident, nu prea îmi vine să cred că cineva ia de bună emisiunea aia ca model de finanţare de business.

Am urmărit şi eu câteva ediţii din emisiune, ba chiar mi se părea mişto că au ajuns să fie selectate diferite afaceri care îmi erau cunoscute. Doar că totul se rezuma strict la vizibilitate, nu-mi făceam iluzii că poţi prinde o finanţare la un show TV, fie el şi axat pe antreprenoriat.

Însă câteva poveşti mi-au confirmat că aveam dreptate, emisiunea este strict entertainment. Nu ştiu să fi reuşit vreo afacere dintre cele finanţate pe parcursul sezoanelor trecute, mai degrabă s-au împotmolit în tehnicalităţi. N-o să intru acum în detalii, dar ceea ce se întâmplă la negocierea ulterioară. Poate şi pentru că n-avem cultura antreprenoriatului şi ajung acolo tot felul e visători. Ceea ce e bine, îţi faci treaba cu ei fără mari bătăi de cap.

Iar chestia asta e valabilă pentru aproape orice emisiune pe care o vedeţi astăzi la TV, chiar dacă sunt prezentate altfel. O lacrimă, o zâmbet, un hohot de râs, asta trebuie să smulgă emisiunile de pe TV. Nu are nimeni de ce să vă crească business-ul sau să vă înveţe chestii. Pentru asta există programe dedicate, dar sunt mai boring, nu în faţa camerelor.

2 comentarii. Leave new

  • Am prins mai demult o emisiune de genul asta, candidat era ex-baschetbalistul Virgil Stănescu (sper să nu mă însele memoria). Ideea lui de afaceri era o asociație (deci ONG, non-profit), care urma să facă bani din formularele cu 2% din impozit strânse de la fani și din vânzarea de produse cu brandul Steaua care bănuiesc că urma să fie folosit cu acordul clubului, dar nu mi-e clar de ce n-ar fi făcut asta direct clubul. Se uitau investitorii la el ca la felul 7, nu vedeau ce rol ar avea ei acolo, nici eu de altfel. E drept că pentru unii ONG-urile sunt afaceri mascate, sursă de salarii babane pentru activitate simbolică pe banii sponsorilor generoși, dar să vii la o emisiune de genul cu așa o idee…

    Răspunde
    • Mulți merg strict pentru vizibilitate, un boost de vânzări/PR pe termen scurt. Producătorii acceptă pentru că pot fi niște știri bune de dat prin presă și iată cum ajung pe post astfel de momente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu