Am văzut recent câteva filme pline de clișee, ocazie cu care mi-am amintit o chestie pe care voiam s-o scriu cu majuscule aici, pe blog.
Ok, poate e suficient cu bold: În 2022 nu mai sunt doar tinerii pe social media, ci oameni de toate vârstele. De-aia e aberant să vezi prin filme acel clișeu tâmpit cu compania care face campanii de marketing și ia un puști ”calculatorist” care știe cu internetul și ajută la conectarea cu publicul tânăr.
Nu, puștiul ăla e, de cele mai multe ori, unul care știe doar să folosească niște funcționalități ale unei rețele, este la curent cu toate meme-urile recente, eventual și cu niște beefuri de pe internet. Mai mult nu poate și n-o să livreze altceva. N-o să te conecteze la publicul tânăr decât prin prisma limbajului care poate fi similar cu una dintre categoriile de tineri care te interesează.
Dar ghici ce, nu doar pe ăia îi ai în target, mai sunt mulți alți tineri cu care specialistul tău cu ochelari de geek n-o să știe să vorbească. Și, mai mult decât atât, nu sunt doar ei pe social media.
Sigur că pus în balanță cu un specialist în comunicare de modă veche, un scriitor de comunicate de presă și atât, ITistul o să-ți răstoarne bucățele de univers, dar de cele mai multe ori nu e suficient.
Astăzi trebuie să ai viziune de ansamblu, să înțelegi cine sunt publicurile alea cu care vrei să te conectezi și unde sunt.
Să spui că tineretul este pe Tik Tok e la fel de greșit cu a spune că Tik Tok e o prostie care nu merită băgată în seamă. Degeaba știi bucăți de adevăr dacă n-ai imaginea de ansamblu.
Așa că, vă rog mult, nu mai căutați specialiști pe social media ca să comunicați cu publicul tânăr, că nu e doar tineret acolo.