Urmăriţi influenceri? V-aţi surprins vreodată judecând toate plimbările pe care le fac, toate produsele pe care le primesc?
Nu-i mai invidiaţi, că situaţia nu e deloc roz pentru mulţi dintre ei. Ştiţi deja de cazul Morodan, care a dat-o în depresie, urcat la volan cu mixuri de alcool şi pastile (drogată, in the end, să nu ne ascundem). Mai sunt o grămadă în situaţii similare. Refuzaţi de industria care îi ţinea în puf, faliţi şi la propriu, şi la figurat, consumaţi de atâtea petreceri, de atâta energie irosită ca să simuleze fericirea, bunăstarea, şi succesul.
Lucrând în domeniul ăsta tot aud poveşti despre X şi Y. Oameni pe care nu-i cunosc decât fugitiv sau pe care îi ştiu doar de pe net. Încercările lor de business eşuează, influencereala le merge prost, dar îi dau înainte şi încearcă să ţină steagul sus. Se agaţă de orice evenimenţel la care sunt invitaţi, se pozează cu „prietenii influenceri”, zâmbesc larg cât timp stau la poză, apoi revin la panică şi depresie.
Pe story n-o să auziţi niciodată cum le chiorăie maţele, cum se cufundă în tăcere atunci când n-au nimic de postat.
Mediul ăsta online combinat cu showbiz devorează foarte rapid vedetuţele (că asta s-a întâmplat acum câţiva ani, s-au îmbinat două medii, online-ul – unde erau bloggeri şi televiziunea – cu vedetele ei de carton).
Azi eşti relevant (ce o mai însemna şi asta de fapt?), mâine eşti pa. Azi vin ofertele de mii de euro, casa ta e plină de produse trimise de branduri care speră să le acorzi 15 secunde din timpul tău preţios, mâine dai tu tag la Cola, Mega Image şi agenţiile care păstoresc conturile, doar-doar se îndură cineva să te bage în seamă.
A apărut deja prima producţie de influenceri şomeri, doar că nu ştim asta încă. Poate că nici ei nu vor să accepte.
6 comentarii. Leave new
Un subiect care ar merita dezvoltat un pic…
Nu ma bucur de raul nimanui, dar oare cati dintre urmaritorii lor (in special generatiile 15-25 de ani) sunt in depresie pentru ca nu isi permit stilul de viata promovat de influencerii de lifestyle (mereu in calatorii, petreceri, restaurante de fite).
Eu am prins si perioada de inceput a blogurilor, si parca influencerii de atunci erau mai cu picioarele pe pamant.
Nu le iau apărarea ăstora de acum, dar de dragul adevărului istoric, influencerii de atunci făceau mult mai puţini bani. De 10 ori mai puţini bani.
De la 2000 de euro la 20.000 de euro pe lună e o mare diferenţă.
S-a cam terminat epoca „influencerilor”. A aparut deja primul influencer creat de A.I.:
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/lumea-digitala/un-model-ai-din-spania-a-ajuns-sa-castige-10-000-de-euro-pe-luna-a-primit-invitatii-de-la-actori-celebri-care-credeau-ca-este-reala-2592365
„Aitana câștigă puțin peste 1.000 de euro pentru fiecare reclamă în care apare și a devenit de curând fața unei companii care vinde suplimente pentru sportivi….Agenția lui Cruz a fost inundată de cereri din partea mai multor branduri care vor să își creeze propriul lor model personalizat….Când agenția, care obișnuia să lucreze cu influenceri reali, a realizat câți bani fac aceste persoane, câștigurile lor păreau niște „anomalii”.
Asa ca, la munca oameni buni! 🙂
Am citit:
> A apărut deja prima *promotie* de influenceri şomeri
eu m-aș duce la TV dacă aș avea 1 milion de urmăritori și sub 1.000 like-uri la poze.