Data Reportal a publicat ieri cel mai nou raport global despre piaţa de digital. Este unul dintre cele mai complexe rapoarte care există la momentul actual, cu cifre adunate din foarte multe surse. Încă nu a apărut şi prezentarea dedicată României, voi reveni cu un alt articol după ce avem şi acolo statistici.

Am notat câteva lucruri care mi-au atras atenţia.

Populaţia planetei e în uşoară creştere, însă creşterea vine de pe continentul african. Nigeria, Egipt, Congo, Etiopia sunt ţări care au creşteri de populaţie de peste 1.5%. Doar Pakistanul şi Bangladesh mai trec de 1.5% în top 20 de ţări cu cea mai mare populaţie.

Nigeria, o ţară cu o populaţie de peste 226 de milioane de oameni are o vârstă medie de 17.3 ani. E urmată de Kenya, Ghana, Egipt, toate sub 25 de ani. România este la 41.5 ani. Nu doar că îmbătrâneşte toată Europa, dar Africa este super tânără.

A crescut timpul petrecut online, dar au scăzut toate mediile de consum. A scăzut timpul petrecut la TV (cablu + streaming), a scăzut timpul petrecut pe social media, a scăzut timpul dedicat presei, a scăzut timpul de streaming muzical, a scăzut timpul de consum de podcasturi, a scăzut timpul pe console. Şi-atunci de unde e creşterea? Asta nu prea mi-e clar.

Petrecem în medie 6 ore şi 40 de minute folosind internetul în fiecare zi (România e foarte aproape de medie, la 6 ore şi 31 de minute). Statistica e bazată pe utilizatorii între 16 şi 64 de ani, cu menţiunea că 5.3 miliarde de oameni au acces la internet la nivel mondial.

O statistică surprinzătoare: 30% dintre utilizatorii de internet folosesc voice assistants în fiecare săptămână. Siri, Alexa, Google etc.

Scade consumul de video online. Inclusiv content de la influenceri şi vloggeri. Cine ar fi crezut că oamenii vor ajunge să se sature?

Care e reţeaua socială favorită? Instagram.

Unde petrec oamenii cel mai mult timp? Desigur, pe reţeaua lor de socializare preferată Inst TikTok.

E interesant că TikTok este atât de addictive încât oamenii intră de foarte multe ori pe zi. Dacă timpul mediu de folosire e de 6 minute per sesiune, ca să ajungi la 34 de ore pe lună e nevoie de 11.3 sesiuni a câte 6 minute pe zi. Asta înseamnă că utilizatorii de TikTok intră o dată la fiecare oră şi jumătate din totalul timpului în care nu dorm.

Jumătate dintre oamenii care folosesc social media caută branduri pe social media. În România procentul este de 53%. Mai mult de 1 din 2 utilizatori de social media caută branduri pe social media. Şi cu toate astea încă sunt branduri care nu au o prezenţă minimă acolo.

Şi acum un slide pe care îl aştepta toată lumea: engagementul pe Facebook. Da, iată că se confirmă încă o dată, să dai link pe Facebook are cel mai mic reach (engagementul e strict legat de reach, nu vă faceţi iluzii). Oricum este minuscul reachul organic, până în punctul în care aproape că nu mai există. Dar dacă ai o pagină cu 100.000 de fani, 30 îţi vor da un like, un comment, un share ceva. Probabil că vreo 1000 or să vadă postarea în cel mai bun caz.

Imaginile au 3.3x engagement, video-urile 2.6x engagement. Postările simple, cu text, au 2x engagement.

Social Insider dă nişte cifre diferite pe aceeaşi temă, dar postările cu link tot cele mai slabe sunt. Videos, poze, albume şi reeluri, orice e mai bine decât o postare cu link.

14% dintre cei care văd un reel interacţionează cu el, 15.64% dintre cei care văd un status doar cu text interacţionează.

Şi cu cât e pagina mai mare, cu atât are un procent mai mic de engagement.

Partea bună este că România stă mult mai bine decât media, cam 3x.

Tot raportul este disponibil mai jos.

1 comentariu. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu