in Web

32 de milioane de dolari cheltuite pe activităţi cu influenceri în România în 2022

Cel puţin aşa estimează Data Reportal în Digital 2023, acel raport extins pe care îl publică anual. Asta e o metrică nouă pe care au inclus-o, dar au şi o estimare de creştere YoY: 13.8%, adică 3.9 milioane de dolari.

În euro înseamnă cam 30 de milioane cheltuiţi pe parcursul unui an cu bloggeri, youtuberi, tiktokeri şi alte vedete de pe internet. 2.5 milioane de euro pe lună. Aşa o fi? Înseamnă 5% din totalul pieţei digitale. Dacă luăm în calcul vreo 2-300 de influenceri nu mai e aşa mult, ţinând cont că unii fac sute de mii de euro pe an din asta. Din 30 de milioane probabil că 20 se duc la Global şi influencerii lor, restul pe la celelalte agenţii de influenceri, estimez eu că sub 2 milioane ajung la bloggeri. Şi sunt mai bine de 50 de bloggeri care au campanii comerciale. Nu doar cei listaţi pe TopBlog, mai sunt şi alţii, în special pe nişe (cooking îmi vine acum în minte).

Mai sunt şi alte statistici care mi-au atras atenţia din raportul Digital 2023 Romania.

Românii stau mai puţin pe laptopuri tablete, consumul de internet se mută pe telefon şi pe televizoare. Laptopurile şi desktopurile au o scădere de 15% YoY, similar şi la tablete. Mici creşteri pe smartphones şi televizoare.

Creşte procentul celor care preferă să rămână anonimi (aici presupun că se referă la persoanele care folosesc un browser incognito), creştere de la 15% la 25% anul acesta.

Scade interesul pentru tutoriale how-to şi pentru reviewuri de produs, creşte interesul pentru influenceri şi vloguri. Entertainment să fie, că în rest ce mai contează?

A crescut şi consumul de podcasturi cu 23%, a crescut şi streamingul de muzică.

Facebook a luat-o în jos, dar asta doar pentru că se raportează la alte cifre privind populaţia totală a României. Mai sunt pe acolo nişte neconcordanţe, dar se pare că au început să analizeze diferit datele.

TikTok e la 7.58 milioane de conturi +18 ani. Între 13 ani şi 18 ani mai avem în jur de 1 milion de tineri (conform datelor demografice), hai să zicem că sunt absolut toţi pe TikTok, deci vorbim de 8.5 milioane de conturi cel mult.

LinkedIn e la 3.6 milioane, în creştere faţă de anul trecut, Twitter a crescut cu 500.000 de conturi (de la 720k la 1.25 milioane – de unde?), Pinterest are 2 milioane.

Plata cu cardul e în jur de 49%, ecommerceul s-a contractat. Sau a avut creştere negativă, cum se spune piaristic. Minusuri pe toate domeniile, fashionul a pierdut 116 milioane de dolari, că au şi plăcinta cea mai mare.

Sunt multe date interesante, vă recomand să treceţi prin prezentarea integrală cu atenţie.

2 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu