conversion_pixel

La începutul anului Facebook a anunţat un nou sistem de măsurare a conversiilor – Conversion Tracking.

Pe scurt, introduci un „conversion pixel” pe siteul tău în pagina pe care vrei să faci monitorizare şi îţi apar nişte rezultate în Ads Manager. La asta se adaugă şi un „oCPM” – optimized cost per mille, care se spune că livrează aduri „based on who is most likely to convert„.

Aşa cum bănuiam de la început, e varianta celor de la Facebook pentru sistemul de Remarketing de la Google. Zilele trecute am intrat pe siteul Blendtec ca să văd cam de unde pornesc preţurile la producător. Azi Facebook mi-a servit adul de mai sus. După ce am dat click aveam următorul link:

„?utm_source=Adroll&utm_medium=retargeting&utm_campaign=Blendtech+FBX”

Deci tot un remarketing numai că altfel.

Update: era, de fapt, un 3rd party site – Adroll. Deci încă nu avem un exemplu prin conversion tracking.

3 comentarii. Leave new

  • Nu are legatura ceea ce spui tu, din mai multe motive.

    1. Daca iti pui codul de conversion tracking pe site, il vei pune pe pagina de conversie (ex. Thank You page la abonarea din newsletter), deci nu poti retargeta toti vizitatorii site-ului, ci doar cei care au ajuns pe pagina respectiva.

    2. Faptul ca ei au un pus un utm customizabil nu inseamna nimic.

    3. Acea retargetare se face prin AdRoll, nu prin Facebok, de altfel iti da aceasta indicatie si in utm.

    Răspunde
  • @Cristian Filimon: Merci pentru lamuriri. Totusi, din cate am inteles, se pot pune conversion pixels si in homepage (unde am nimerit eu prima oara). Si am inteles ca scopul intregului sistem e exact acela de a scoate din joc companii 3rd party care fac partea de retargeting.

    Răspunde
  • Ai putea sa-l pui si pe landing page (homepage de ex), dar atunci nu ar mai masura o conversie, ci un vizitator pe site venit din ad-ul respectiv, care asta oricum e raportata de Facebook, deci ai masura acelasi metric de 2 ori cu acelasi soft si nu prea ai de ce.

    Facebook are un parteneriat cu AdRoll care le permite retargetarea prin sistemul lor, fiind o situatie de tipul win-win pentru amandoi: Facebook castiga bani in urma ad-urilor de retargetare, AdRoll are cel mai probabil un comision din suma cheltuita.

    Facebook inca nu are pusa la punct partea de Ads Managment, mi se pare cam departe sa se gandeasca la un sistem de retargetare.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu