IN Casual stuff

tucano_cafe O cafenea mişto de tot deschisă în Bucureşti, în buricul târgului: Tucano Coffee, fix vis-a-vis de ASE, pe Dorobanţi. E într-o casă veche, foarte mişto, cea de lângă British Council.

Eram convins că e ceva de fiţe, dar de fapt e un loc foarte ok, care deja strânge o grămadă de lume.

Oferta din meniu e bogată, cu vreo 10 feluri de cheesecake, tarte cu fructe, wrapuri de pui, salate, limonade de mai multe feluri şi ceaiuri cât cuprinde.

Preţurile sunt decente, chiar mici pentru zonă: o apă 5 lei, un santal 7 lei, un cheesecake 11 – 13 lei, o limonadă 11 lei.

Am înţeles că în Republica Moldova e un brand foarte cunoscut, un fel de Starbucks local.

Mai găsiţi poze şi detalii pe Metropotam.

IN Sunday's Media Recap

Facebook introduce video ads în mai multe ţări printre care Brazilia şi UK. Detalii.

Golin Harris şi Rogalski Damaschin sunt singurele agenţii româneşti care au câştigat la Sabre Awards. Detalii.

AT&T a cumpărat DirecTV pentru 48,5 miliarde de dolari. Detalii.

GoPro a depus documentele pentru listare la bursă pe valoarea de 100 de milioane de dolari. Detalii.

Alte ştiri pe scurt: Google+ Stories, Google+ Movies, Shutterstock Music, FB video metrics, s-a lansat cel mai subţire smartphone, meniuri pentru restaurante, Chinezu se rebranduieşte.

IN Filme

filme_vecini

Vecini de coşmar – fix genul ăla de film cu puştani, pentru puştani. Nişte părinţi care se mută într-un cartier liniştit, o casă de petreceri a unei fraternităţi, glume tembele, mult alcool şi ceva scene de sex puse total aiurea. Dacă ai chef de o comedioară cu poante tembele, asta e alegerea perfectă.

The Other Woman – Cameron Diaz a îmbătrânit destul de mult, joacă în filme şi mai proaste decât alea în care juca acum 10 ani. O comedie în care absolut totul e absurd şi se vrea a fi amuzant doar că nu e. Femeia înşelată, amanta şi o altă amantă, una mai tânără, se întâlnesc şi devin cele mai bune prietene. Soţul îmbârligător e Jamie Lannister, iar în filmul ăsta are ambele mâini!

IN Casual stuff

testul_puritatii_aqua

Orice puşti care bătea mingea pe maidan la mijlocul anilor ’90 ştie că apa potabilă din Bucureşti nu se bea. Pentru că avem un oraş imens, greu de administrat, cu ţevi vechi şi o mulţime de probleme privind calitatea apei. Într-o vreme apa era plină de impurităţi, s-a nimerit să fie de-a dreptul tulbure în unele perioade.

Evident, asta nu ne oprea să bem apă de la chiuvetă sau de la orice cişmea de prin parcuri. Mai ales după o partidă încinsă de fotbal. Ţin minte că 30 de minute după ce veneam transpirat de afară n-aveam voie să beau apă. Drept pentru care mergeam să mă spăl în baie şi îmi potoleam setea pe ascuns (încă de când eram mic nu mă înţelegeam prea bine cu regulile).

Ulterior am renunţat să mai consum apă de la robinet şi am trecut pe sucuri/apă minerală. Obiceiul s-a întipărit atât de bine în minte încât la facultate am avut un şoc. Colegii din provincie se plângeau de calitatea proastă a apei din Bucureşti. Şi nu înţelegeam ce-i atâta scandal, doar nu bea nimeni apa aia.

Staţi, ce? Voi chiar beţi apa de la robinet? WOW! Dar toată lumea ştie că apa de la robinet (din Bucureşti) e naşpa.

Aveam să aflu ulterior că sunt locuri pe lumea asta în care apa potabilă e chiar potabilă. Şi oamenii o beau. Ok, şi în Bucureşti se întâmplă asta, dar fără ca apa să fie extrem de bună. Citeşte tot articolul

IN Advertising/PR

stroe_prbeta

Săptămâna trecută a avut loc la Timişoara a 4-a ediţie PRbeta. Mult mai mulţi speakeri, două paneluri în paralel pentru o jumătate de zi, plus workshopuri multe şi diverse în ziua 2. A fost altfel, cu alt loc de desfăşurare, altă atmosferă, alte probleme abordate. În acelaşi timp au fost şi alte aşteptări de la publicul timişorean. Dar tranziţia asta spre următorul nivel a ieşit bine, şi am văzut pentru prima oară în 4 ediţii (ok, 3 ediţii, că am lipsit în 2011) că n-a mai fost un eveniment organizat în aproape 2 oameni.

S-a simţit că e o echipă în spate, iar Cristina şi Oltea au putut să îşi mai tragă sufletul, n-au mai alergat să rezolve fiecare problemă apărută. Evident, au fost şi chestii care n-au mers perfect, vremea din Timişoara le-a dat mari bătăi de cap, dar am văzut o mulţime de oameni care au plecat entuziasmaţi. Asta spre deosebire de conferinţele de la Bucureşti unde lumea vine să bifeze încă o zi de networking. Citeşte tot articolul

Stăm bine

question_answer2 comentarii
IN Advertising/PR

Ieri s-au decernat premiile Sabre (sau, cum am citit pe undeva, premiile Sabre Awards), un fel de Oscaruri pentru PR.

N-am avut răbdare să caut toate studiile de caz, însă m-am uitat după chestiile cu bloggeri. Şi, printre altele, am dat peste o campanie făcută în Olanda, pentru MTV EMA 2013. Reţineţi anul, că e important.

Deci au analizat 15.000 de bloguri, au selectat 20, iar pe rezultate avem 195 de tweeturi, 49 de postări pe Facebook şi 2 clipuri pe Youtube. Şi tot ce au făcut a fost să le dea content şi să-i cheme la eveniment. Wow! Bun venit, 2009! Noi chiar stăm bine din punctul ăsta de vedere!

Acum înţelegeţi de ce Redescoperă România a cules tot ce se putea în materie de premii acum câţiva ani?

În altă ordine de idei, din zecile de nominalizări româneşti, au câştigat cate un Sabre doar Rogalski PR cu Coaliţia pentru o nouă prevenţie şi Golin Harris cu lansarea Vikings. Acu nu vreau să vă spun că v-am zis eu, dar.

IN Politics

VOTE for a better INDIA
Cum adică să nu votăm? De ce să nu votăm? Legal cum o să ajute asta? Oricum votează puţini români, faptul că vor vota cu 100.000 mai puţini cum se va simţi? Dacă vreţi să protestaţi, hai să votăm un candidat la mişto. Sau hai să ne mobilizăm şi să votăm un candidat în care să avem încredere.

În astfel de momente mişcarea asta îşi dovedeşte limitele. Aici se vede că nu e mai mult decât o gaşcă de bucureşteni gălăgioşi pe lângă care din când în când se strâng câteva mii de curioşi. Dacă #uniţisalvăm era o mişcare puternică, deja avea un candidat şi nu mai plângea că trebuie să strângă multe semnături. Citeşte tot articolul

IN Advertising/PR

Anunţată săptămâna trecută, fuziunea dintre Friends Advertising şi TBWA\Bucharest a venit ca o surpriză doar pe jumătate. Cei de la Friends au tot căutat în ultimii ani parteneri internaţionali şi au fost încercări mai întâi cu grupul IMSG (2007-2010) şi mai apoi cu nemţii de la Combera GMBH (2011-2013).

Ieri a avut loc o întâlnire informală cu câţiva jurnalişti şi bloggeri din zona de comunicare/advertising în cadrul căreia Sorin Trâncă şi Doris Danner (Managing Director TBWA\Bucharest) au dat mai multe detalii privind această fuziune.

Discuţiile cu TBWA\Bucharest au pornit pe la începutul anului, când cele două agenţii s-au intersectat întâmplător pe un proiect comun. A fost dragoste la prima vedere, cele două agenţii ghidându-se după principii asemănătoare. Citeşte tot articolul

IN Casual stuff

În 2000 Andrei Gheorghe era un fel de zeu al radioului românesc, 13-14 cu Andrei se vedea pe ProTV şi ţin minte că întârziam la şcoală ca să văd emisiunea (eram prin clasa a 5-a sau a 6-a). Audienţele erau uriaşe, showul ala era un fenomen.

Pe urmă a devenit atât de plin de el încât a făcut implozie. A plecat la Antena, a fost implicat în scandalul cu drogurile şi mai apoi a dispărut. 11 ani mai târziu omul e la fel de bun, doar că în momentul ăsta probabil că e prea ocupat să tragă pe nas/fumeze iarbă ca să mai facă emisiuni.

Aveau Paraziţii o piesă care se cheamă „Drogurile schimbă tot„, se potriveşte perfect cu clipul de mai sus.

IN Sunday's Media Recap

TBWA Bucharest şi Friends Advertising au fuzionat, noua agenţie se numeşte FRIENDS TBWA/Bucharest. Detalii.

Conversion Marketing a cumpărat platforma de email marketing Conectoo. Detalii.

Facebook a lansat Audience Insights, momentan doar în SUA. Detalii.

Alte ştiri pe scurt: Google anunţă Magazine Ads,  ZeList monitorizează ask.fm, Google Glass e disponibil la liber, s-a lansat Yahoo Movies, Bănică Jr. în juriul X Factor, la Timişoara a avut loc a 4-a ediţie PRbeta.

IN Casual stuff

IMG_8330

Fără îndoială, una dintre problemele cu care ne confruntăm în ultimii 10 ani ţine de durata scurtă de viaţă a multor proiecte mişto. Oamenii au curaj să înceapă lucruri, îşi pun în aplicare ideile, dar ne lipseşte constanţa. În contextul ăsta, nişte băieţi s-au gândit să caute poveşti ale unor businessuri vechi şi să le scrie într-o revistă online.

Proiectul se numeşte The Distance şi sper să nu dispară prea repede 😀 Prima poveste e despre Horween Leather Company – o afacere pornită în SUA în 1905. Merită s-o citiţi. Următoarea apare în iunie, dar puteţi să aflaţi când se publică pe contul de Twitter.

Via

Meniu