N-aş face campanie la bere concomitent pentru două branduri aparţinând aceleiaşi companii. Sau cel puţin nu online. Dar fix asta tocmai a făcut Heineken România, cu Heineken – Most Dateble Bloggers şi Ciuc – Berea se bea pentru gust. 

Să vă explic: pe internet nu e la fel ca la televizor, unde poţi să targetezi în funcţie de publicul ţintă şi de veniturile acestui public. Dacă pe TV poţi să difuzezi o reclamă pentru bărbaţii care beau Ciuc doar pe anumite posturi şi la anumite ore (când se presupune că acei oameni sunt în faţa televizorului) şi poţi alege alte intervale orare şi alte posturi TV pentru fanii Heineken, pe net variantele sunt mult mai puţine. Iar publicul e împărţit altfel. Vorba artistului, „Ţară mică, mese puţine”.

Aşa ajung vreo 4 bloggeri să facă în acelaşi timp reclama şi la Heineken, şi la Ciuc. Nu mă înţelegeţi greşit, nu e un capăt de ţară. Doar că mi se pare o risipă de resurse în cadrul aceleiaşi companii, îşi fură „valul” una celailalte. Şi poate că măcar în cadrul aceleiaşi companii chestia asta ar fi de evitat.

Pentru că la final în mintea oamenilor rămâne doar ideea că au fost ceva campanii la nişte beri. Nicicum ce trebuia să rămână.

PS: Evident, e vorba de agenţii diferite, dar asta scuză doar pe jumătate accidentul.

5 comentarii. Leave new

  • Cand ai dreptate, ai dreptate 😀 In plus, Most Dateble Bloggers imi pare gresita pentru o bere. Cui se adresa? Barbatilor? Barbatii nu voteaza topuri cu barbati. Mi-am bagat nasu in aplicatie si dupa 2 minute mi-am zis „ce dracu caut eu sa-mi dau cu parerea despre sexapilul altor barbati”. Se adreseaza femeilor (normal femeile voteaza top de barbati)? Femeile nu prea beau bere. Tin minte ca in Anglia (parca) Stella Artois avea o mare problema (de self esteem) cu faptul ca era berea cea mai bauta de catre femei.

    Au avut o campanie misto (Ciuc chiar m-a prins, mi-a placut si am urmarit-o, misto), si alta fada, in care niste oameni au votat alti oameni si atat.

    Răspunde
  • Am invatat eu un termen nou care se potriveste situatiei: canibalizare. Ar trebui sa-l stie si ei, dar…poate e ceva misterios si bine gandit in strategia lor, cine suntem noi sa judecam? :))

    Răspunde
  • Ce tare 🙂 Azi faceam in scris aceeasi analiza pe ce s-a intamplat online cu Ciuc si Heineken, fara sa fi citit ce ai scris tu ieri. Gand la gand cu bucurie. Vrei sa facem schimb de analize? 🙂 Daca vrei, il transformam in studiu de caz la un training, ceva.

    Răspunde
  • […] Heineken Most Dateble Bloggers – altă aplicație făcută pentru o campanie pe social media la bere.  Mișto designul aplicației, însă campania nu mi-a lăsat o impresie prea bună. Mecanismul ar fi fost ok dacă erau implicate alte criterii de votare și evident campania să fii fost mai bine targetată. Despre astă găsiți pe larg la Hoinaru. […]

    Răspunde
  • Ţară mică, mese puţine…piscoturi la fel. E greu

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu